Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کنندگان دولت کابل در امر صلح افغانستان با ساکنان در ولایت هرات دیدار و درباره حقوق بشر، آموزش و ادغام شبه نظامیان طالبان در اجتماع افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، غلام فاروق مجروح و ایوب انصاری، دو تن از مذاکره کنندگان ارشد دولت کابل در گفتگوهای صلح با طالبان در دوحه، قطر در این گفتگو با جوانان و ساکنان ولایت هرات در غرب افغانستان که نام "گفتگوی صلح"‌ را بر آن گذاشتند، درباره حقوق بشر، آموزش، ادغام شبه نظامیان طالبان در جامعه افغانستان، کشورداری، آزادی بیان، حقوق زنان و کودکان و عدالت گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجروح با اشاره به آموزه‌های اسلام درباره آموزش و آزادی بیان گفت: تضمین آزادی‌های بنیادی شهروندان افغان، ضامن آینده‌ای روشن در کشور است و این آزادی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی همچنین تاکید کرد، این حقوق و سایر موارد از جمله آزادی اقلیت‌ها در قانون اساسی کشور تضمین شده است. مکانیسم متمم‌های قانون اساسی در قانون پایه افغانستان نیز ذکر شده است.

انصاری نیز گفت: تیم گفتگو بر روی مکانیسم‌های مختلف ادغام شبه نظامیان در جامعه و تضمین حقوق قربانیان و شهدا کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در میان ستون‌های اولیه کشور هستند، افزود:‌ مذاکرات صلح توجه ویژه‌ای در حفظ و حمایت از این نیروها داشته است.

مذاکرات صلح درون افغانستانی در دوحه و سپتامبر گذشته میلادی آغاز شده است. دو طرف بر روش‌های مختلف گفتگو در جریان دور نخست توافق کرده و حالا قرار است درباره مسائل فرعی گفتگو کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات صلح افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات