Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد با تقدیر از همکاری‌های بسیار خوب مردمی و نهادهای حاکمیت و مسئولان نظام، گفت: وضعیت زلزله‌زدگان سی‌سخت به حالت پایدار نزدیک شده است و امیدواریم کمک‌های مردمی تا پایداری کامل استمرار داشته باشد.

خبرگزاری شبستان_ سایر حوزه ها_ فرزانه تهجا: حال و هوای شب عید در سطح کشورچهره تمام شهرها را متحول کرده است و خانه تکانی منازل مردم یکی از سنت های دیرینه استقبال از بهار است که در این میان زلزله سی سخت چهره این شهر و حال و هوای مردم را تا حد زیادی متفاوت از سالهای گذشته کرده است در همین رابطه گفتگویی با حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد امام جمعه سی‌سخت به شرح زیر ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حال حاضر وضعیت زلزله زدگان سی سخت با گذشت قریب به یک ماه از این حادثه چگونه است؟

 

خوشبختانه وضعیت زلزله‌زدگان سی‌سخت به حالت پایدار نزدیک شده است و امیدواریم کمک‌های مردمی تا پایداری کامل استمرار داشته باشد.

 

در رابطه با روند رسیدگی به  زلزله‌زدگان سی‌سخت  توضیح بفرمایید؟

 با توجه به مشکل اصلی مردم زلزله‌زده که اسکان آن‌ها در سرمای زمستان بود، سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات مختلف با تمرکز بر این موضوع سعی در حل مشکل مردم در این زمینه دارند که موفقیت‌هایی در این زمینه حاصل شده است.

اهدای 100 کانکس از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، 20 کانکس مؤسسه خیریه الزهرا و اهدای موردی کانکس از سوی مؤسسات و شرکت‌ها را شاهد بودیم ، مشارکت و کمک مردم، خیرین و نهادهای انقلابی به هلال احمر در کمک‌رسانی به مردم سی‌سخت تا حدودی شرایط را به وضعیت پایدار نزدیک کرده است.

 

سازمانها و نهادها تا چه اندازه در این کمک رسانی به مردم زلزله زده سی سخت همکاری داشتند؟

 اهدای 500 بسته معیشتی بانک ملت و 3هزار بسته وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی و دیگر مؤسسات و نهادها از دیگر کمک های سازمانها و نهادها است همچنین  ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکب‌های اربعینی را فعال کرده است. در شهر روزانه 15  هزار پرس غذای گرم در 3 آشپزخانه طبخ و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کنند. ائمه جمعه سراسر کشور نیز با ارسال کمک‌های مردمی، باعث دلگرمی ما در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند.

 

چه نهادها و سازمانهایی در برای پرداخت هزینه بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله مشارکت می کنند؟

ستاد بازسازی منازل مردم زلزله زده سی سخت فعال شده و در حال تشکیل پرونده و ثبت‌نام از مردم برای واریز تسهیلات دولتی است؛ قسط اول وجه بلا عوض به ازای هر منزل 10 میلیون تومان واریز شده است؛ در مجموع 180 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و بلا عوض به هر نفر پرداخت می‌شود؛ مستأجران نیز 15 میلیون تومان بلا عوض و 30میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند؛ ستاد اجرایی فرمان امام هم 10 میلیون تومان بلا عوض پرداخت می‌کند و منزل خانواده‌هایی که دو معلول دارند را به صورت رایگان بازسازی خواهند کرد.

 

آواربرداری معابر و منازل را به وسیله بازسازی خانه های آسیب  دیده از زلزله چگونه و از چه زمانی آغاز می شود؟

شهرداری و بنیاد مسکن در حد مطلوب در حال انجام است  بهتر است کمک‌هایی که به مردم این منطقه می‌شود، به صورت نقدی انجام گیرد تا نیازمندی‌های این مردم در تهیه مصالح ساختمانی و بازسازی و ساخت منازل مستحکم بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

 

اقلام مورد نیاز منازل مردم از چه طریقی تهیه می شود؟

 وضعیت منطقه سی‌سخت در حال حاضر درحد پایدار است  خدمات ارزشمندی از ناحیه نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤسسات مالی، اعتباری، خیرین، گروه‌های جهادی و مردم در تهیه اقلام مورد نیاز انجام شده است.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: پایدار سی سخت زلزله وضعیت زلزله زدگان سی سخت پایدار نزدیک میلیون تومان سی سخت بلا عوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، قطعی آب یکی از معضلاتی است که اغلب در فصل تابستان برخی از مناطق کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما هنوز هوا خیلی گرم نشده آب در شهرک سازمانی والفجر (۲۳) پرندک جیره بندی شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما :

سلام. من یکی از ساکنین شهرک سازمانی والفجر (۲۳) پرندک هستم. با اینکه هنوز هوا خیلی گرم نشده و کولر آبی‌ها روشن نیستن ،  آب جیره بندی شده است  و روزی ۱۷ ساعت قطعی آب داریم. واقعا برای کوچکترین کاری  با بچه کوچیک و مهمان با مشکل مواجه شدیم.
هر سال فصل آبیاری زمین‌های کشاورزی که می‌شود قطعی آب داریم و اوایل پاییز قبل از شروع بارش باران، درست زمانی که آبیاری درختان و باغ‌ها تموم میشن مشکل قطعی آب منازل تمام می‌شود.
پرندک منطقه خشک و کم آبی است ولی در این چند سال اخیر مسیر رسیدن آب به منازل ویلاسازی شده و درخت کاری رونق زیادی گرفته. ما انتظار داریم مسئولان به جای فروش آب به کشاورزان به فکر رفاه حال حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت منازل سازمانی باشند.
خواهشمندیم با این موضوع رسیدگی کنید. واقعا بی آبی کلافه کننده است .

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • کرمان لرزید
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک