Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@05:37:12 GMT

حمله مسلحانه نافرجام به موزه هفت‌تپه شوش

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۸۱۱۲

حمله مسلحانه نافرجام به موزه هفت‌تپه شوش

یک فعال میراث فرهنگی شوش از حمله مسلحانه دو فرد موتورسوار به موزه هفت‌تپه خبر داد و گفت: این سرقت بدون وقوع هر نوع اتفاق ناگواری پایان یافت.

 علی درویش افزود این حمله مسلحانه به موزه هفت‌تپه توسط افراد ناشناس بامداد امروز یکشنبه ۱۷ اسفند رخ داده است، هر چند این اتفاق با هوشیاری پرسنل نگهبان موزه، بی‌نتیجه ماند و فاجعه ناگوار جانی یا سرقت آثار تاریخی موزه‌ را به همراه نداشته است اما زنگ خطری بزرگ برای حفاظت از موزه‌هایی است که از توجه و امکانات کافی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که موزه هفت‌تپه سیستم امنیتی مناسبی ندارد، آن را باعث بروز نگرانی‌های زیادی برای این موزه دانست و ادامه داد: از سوی دیگر، یگان حفاظت میراث فرهنگی  به علت کمبود نیرو، حضور فیزیکی موثر در محل موزه ندارد. 

به گفته درویش، نگهبانان موزه نیز که اغلب از نیروهای کارگری و باسابقه هستند، هنوز وضعیت حقوقی مشخصی ندارند و با وجود حساسیت کار، از مشکلات معیشتی و حقوقی زیادی گله‌مند هستند که با تمام این مشکلات، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند که هوشیاری به موقع آنها در این زمینه جای تقدیر دارد.ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موزه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان