Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@13:37:53 GMT

واکنش روسیه به عقب‌نشینی اروپا در مقابل ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۸۱۵۳

واکنش روسیه به عقب‌نشینی اروپا در مقابل ایران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امروز (یک شنبه) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اطلاعات منفی بسیاری پیرامون ما در جریان است اما واقعیت آنچنان که تصور می شود، بد نیست. به عنوان مثال هفته گذشته که E-3 (انگلیس، فرانسه، آلمان) پیش نویس قطعنامه عجیب خود درخصوص ایران را کنار گذاشت، نمایش عقلانیت و فهم مشترک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم که در مورد سایر موضوعات حیاتی نیز عقل سلیم غالب باشد.

هفته گذشته کشورهای اروپایی طرف برجام پیش نویس یک قطعنامه را در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده بود، به ابراز نگرانی کرده بودند. اما این کشورها در روزهای اخیر از این اقدام خود عقب نشینی کردند و پیش نویس قطعنامه را پس گرفتند.

اولیانوف در روزهای اخیر بارها بر لزوم اتخاذ تصمیمات درست و مسئولانه درخصوص برجام تاکید کرده و خواستار به کارگیری دیپلماسی برای حل اختلافات در این زمینه و عبور از بن بست کنونی شده است.

وی روز گذشته نیز در یک توئیت نوشت: اکنون زمان تمرکز روی مسیر سیاسی برای احیای برجام است. برای رسیدن به این هدف، لازم است که گفت وگوهای غیر رسمی در قالب تمام اعضای برجام و آمریکا برگزار شود.

این دیپلمات روس همچنین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه، رویکرد آمریکا برای بازگشت به برجام، آن را سیاستی درست و عاقلانه ارزیابی کرد و گفت: اما در این وضعیت هم آمریکا و هم ایران شروع به گفتن این کرده‌اند که طرف دیگر می بایست قدم اول را بردارد. این مسیر به هیچ جا نمی رسد. تنها راه پیشرفت در این زمینه، همزمان کردن گام های عملی به گونه‌ای است که هیچکس فکر نکند وجهه خود را از دست داده است.

وی خاطر نشان کرد: همگام سازی و یک نقشه راه مشخص با دستورالعمل های گام به گام، تنها راه موفقیت (برای حفظ برجام) است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس میخائیل اولیانوف ایران اروپا سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.   به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.   در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.   حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.   وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت