Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:43:54 GMT

گردشگری در گیرودار تناقض تصمیم‌گیری مسئولان!

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۸۱۷۵

گردشگری در گیرودار تناقض تصمیم‌گیری مسئولان!

ایسنا/مازندران یک استاد دانشگاه از تناقض تصمیم‌گیری مسئولان نسبت به موضوع گردشگری گلایه و انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تناقضی که در تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا و تفض مقرراتی که در خصوص سفرهای نوروز ۱۴۰۰صورت گرفته، موجب نبود هماهنگی بین دستگاه شده و شاهد اطلاع رسانی چندگانه هستیم.

محمدرضا اورمزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه تناقضی که در تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا و تفض مقرراتی که در خصوص سفرهای نوروز ۱۴۰۰صورت گرفته، موجب نبود هماهنگی بین دستگاه شده و شاهد اطلاع رسانی چندگانه هستیم که سردرگمی مردم، مسافران و شرکت های  خدماتی مسافرتی و جهانگردی، هتل ها و مراکز اقامتی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شنیدن اخبار متفاوت از رسانه ها که یک روز وزیر گردشگری بازگشایی و عادی سازی جریان سفر را خبر می دهد و روز دیگر سخنگوی ستاد ملی کرونا سفرهای نوروزی را منتفی اعلام می کند باعث اتلاف وقت و انرژی مردم خواهد شد.

استاد دانشگاه و فعال گردشگردی با اشاره به اینکه صحبت از سفر هوشمند در ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی شده است، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چطور می شود سفر انفرادی با اتومبیل شخصی که تقریب ایزوله شده، ورود آن به مبادی و شریان ارتباطی کشور و آزاد راه ها و جاده های بین شهری ممنوع باشد اما از طرفی سفرهایی جمعی و گروهی با قطار، اتوبوس و هواپیما که بعضا هم پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، آزاد شود.

اورمزدی خواستار شفاف سازی مسئولین در این گونه مسائل شد و افزود: با توجه به ورود ویروس جدید که جهش آن بسیار بالاتر است و موج چهارم کرونا که از رسانه های جمعی اطلاع رسانی شد باید تصمیماتی اتخاذ شود تا شاهد تبعات جبران ناپذیر آن نباشیم. 

وی ادامه داد: اگر تصمیمات براساس منطق، قانون و شرایط حاکم بر جامعه گرفته نشود حتما خساراتی را بر کشور وارد خواهد کرد.

استاد دانشگاه و فعال گردشگردی با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه ها تصمیماتی که در سطح کلان به ویژه در بخش گردشگری گرفته می شود همکاری لازم را ندارند، یادآورشد: هنگامی که ستاد ملی کرونا در سطح کلان (کشور) و میانه(استان ها) خرد(شهرستان ها) دستوری از بالا به پایین ابلاغ می شود یعنی لازم الاجرا و عدول از این بخشنامه ها یعنی نقض مقررات و ترک فعل است.

اورمزدی با بیان اینکه بانک با بخش گردشگری اصلا همکاری ندارند، خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه مرکزی و ستاد ملی کرونا قرار بود تمامی وام ها و تسهیلاتی که به بخش گردشگری داده شده تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شود اما زمان اجرا در سطح میانه و خرد سلیقه ای و تفسیر به شخص اعمال می شود، خصوصا این مسائل را امروزه در بانک ها شاهد هستیم که آخر سال نقض مقررات و قانون کردند و یقه فعالین گردشگری را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: فعالین حوزه گردشگردی تقاضای تمدید وام‌ها برای سال ۱۴۰۰ را دارند همانگونه که این تمدید برای بخش های تولیدی اعمال شده است اما تاکنون در بخش گردشگری هنوز اطلاع‌رسانی در این مورد صورت نگرفته است.

استاد دانشگاه و فعال گردشگردی با اشاره به اینکه بخش گردشگری حساس و خسارت دیده است، افزود: اگر شرایط کشوراز نظر ویروس کرونا عادی شود کماکان جریان و تبعات روانی این مسئله حتی شاید سال‌ها پس از عادی سازی و عادی انگاری کرونا تبعات منفی خودش را بر جای بگذارد، چرا که مردم بعد از عادی شدن اوضاع کشور هنوز می‌ترسند که وارد یک رستوران یا اقامتگاه گردشگری شوند که شاید آثار آن ویروس همچنان ماندگار باشد.

اورمزدی با بیان اینکه وقتی مصوبه ای در ستاد ملی کرونا رای می گیرد و تصویب می شود اجرایش برای همه یکسان است، ادامه داد: فعالین گردشگری می خواهند که مدیران دستگاه اجرایی در سطح میانه و شهرستان ها و حتی در سطح کلان در بخش بیمه، بانک، برق، آب، گاز، مخابرات و غیره تصمیماتی که گرفته می شود را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش گردشگری زخم خورده است و یک پیکر نحیفی مانده که با این فشار بانک ها کلا نابود خواهد شد، یادآورشد: خواهشمندیم مقامات مسئول، نظارتی و بازرسی با قید فوریت به این مسائل رسیدگی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري صنعت گردشگری استانی اجتماعی ستاد ملی کرونا استاد دانشگاه بخش گردشگری اطلاع رسانی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد