Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند کرونا در کشور ثباتی نسبی به خود گرفته است، اما شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و البته روند افزایشی و تند بیماری در برخی استان‌ها مانند خوزستان هنوز مجال آرامش نداده است.

به گزارش برنا؛ باید توجه کرد که گرچه موارد غالب بیماری کووید-۱۹ در کشور، همچنان بر اساس همان ویروس ووهان است، اما با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس انگلیسی خطر جایگزین شدن آن با ویروس قبلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال با وجود ویروس انگلیسی و قدرت بالای انتقالش یکی از خطرات بالقوه جابجایی این ویروس از استانی به استان دیگر بوده که می‌تواند استان‌های مختلف را یک به یک گرفتار آتشی غیرقابل مهار کند. بر همین اساس هم روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا در شصتمین جلسه خود مصوباتی را درباره سفرهای نوروزی اعلام کرد که بر اساس آن سفر در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل ممنوع اعلام شد و در سایر شهرها اعم از زرد و آبی نیز افراد با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه می‌توانند تنها سفرهای ضروری را انجام دهند و این موضوع اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم عادی انگاری را نشان می‌دهد.

در عین حال باید توجه کرد که بر اساس اعلام وزارت بهداشتی‌ها نمودار موارد مثبت بستری روزانه در برخی استان‌های کشور رو به افزایش است. به طوری که در هفته گذشته بیشترین موارد بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و چهارمحال و بختیاری و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان گزارش شده است.

همچنین متاسفانه به دنبال عادی‌انگاری شرایط بیماری در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌ایم و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های کردستان، قم و گلستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند.

باید توجه کرد که تاکنون در دنیا ۱۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که از این تعداد دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۵ نفر جان باخته‌اند. در این بین آمریکا، هند و برزیل به ترتیب دارای بیشترین میزان موارد شناسایی کووید ۱۹ در جهان هستند. همچنین آمریکا، برزیل و مکزیک به ترتیب دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری بوده‌اند.

در ایران نیز تاکنون  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده که متاسفانه از این تعداد  ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر از هموطنان‌مان جان‌شان را از دست داده‌اند.

همچنین در حال حاضر در کشور ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. در کل کشور در هفته اخیر یعنی از هشتم تا چهاردهم اسفند ماه، تعداد موارد مثبت که به صورت سرپایی شناسایی شده‌اند ۲۹۹۸۰ نفر بوده است. همچنین ۴۵۳۸ نفر نیز در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند و متاسفانه ۶۴۶ نفر نیز در هفته اخیر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در کشور جان باخته‌اند.

استان‌های با روند نزولی، اما ناپایدار کرونایی

مازندران

 

 

مازندران در هفته گذشته بیشترین موارد بروز موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را بعد از خوزستان به خود اختصاص داده است.

در عین حال روند بستری و موارد در این استان در هفته اخیر نزولی بوده است. البته میزان بروز موارد بستری و مرگ و میر همچنان با فاصله زیاد بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

سمنان

 

 

 

سمنان، بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را بعد از استان‌های خوزستان و مازندران داشته است.

روند بستری و فوت این استان در هفته اخیر کاهش یافته است، اما میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ ومیر استان همچنان از متوسط کشوری بالاتر است.

گیلان

 

 

روند بستری و فوت استان گیلان در هفته اخیر کاهش یافته است. بروز موارد بستری و به خصوص میزان مرگ و میر به متوسط کشور نزدیک شده، اما هنوز بیش از متوسط کشوری است.

تهران

در استان تهران از ابتدای اپیدمی کرونا تا چهاردهم اسفند ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۸۹۵۹۹ نفر بوده است، تعداد موارد بستری ۷۵۳۳۸ نفر و تعداد موارد فوت نیز ۹۳۱۳ نفر بوده است. در هفته اخیر نیز یعنی از هشتم تا چهاردهم اسفند ماه تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۷۴۵ نفر، تعداد موارد بستری ۷۷۹ و تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا ۶۹ نفر بوده است.

روند بستری و فوت ناشی از کرونا در تهران در هفته اخیر اندکی کاهش یافته است. بروز موارد بستری در استان معادل متوسط کشوری است. در حالی که مرگ و میر اندکی از متوسط کشوری کمتر است.

 

 

 

گلستان

در گلستان نیز روند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش یافته است، مورتالیتی به سمت متوسط کشوری بازگشته، اما هنوز اندکی بیش از متوسط کشوری است. در حالی که میزان بستری از متوسط کشوری اندکی کمتر شده است.

 

 

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری اندکی کاهش یافته است، اما موارد فوت افزایشی بوده است. بروز موارد بستری از متوسط کشوری کمتر است و مورتالیتی استان نیز در این هفته به متوسط کشوری نزدیک شده است.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در تهران کرونا در کردستان کرونا در گیلان کرونا در گلستان کرونا در استانها کرونا در سمنان میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی بروز موارد بستری روند بستری و فوت کاهش یافته متوسط کشوری بیشترین میزان نفر بوده هفته اخیر شناسایی شده تعداد موارد موارد مثبت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچستریونایتد - برنلی؛ ترکیب رسمی

تیم تن هاخ در اولدترافورد از قعرنشین پذیرایی می‌کند.

طرفداری | منچستریونایتد و برنلی به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های منچستریونایتد و برنلی در دیداری از چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

اطلاعات بازی منچستریونایتد - برنلی روز و تاریخ برگزاری: شنبه 8 اردیبهشت 1403 / 27 آوریل 2024 ساعت: 17:30 به وقت تهران ورزشگاه: اولدترافورد تورنمنت: هفته 35 لیگ برتر انگلیس / فصل 24-2023 داور: جان بروکس ترکیب ابتدایی منچستریونایتد و برنلی منچستریونایتد (1-3-2-4): اونانا | ون بیساکا، کاسمیرو، مگوایر، دالو | مینو، اریکسن | گارناچو، فرناندز، آنتونی | هویلوند برنلی (2-2-4): موریچ | ویتینیو، استیو، اوشِی، اوسیگنون | لارسن، کولن، برگ، فاستر | فوفانا، اودوبرت 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • منچستریونایتد - برنلی؛ ترکیب رسمی
  • لایپزیش - دورتموند؛ ترکیب رسمی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان