Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق پورمحمد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: این طرح ملی با غرس صد‌ها اصله نهال صنوبر در منطقه گونی و ارتفاعات مشرف به شهر آغاز شده و تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال ادامه خواهد داشت.

او افزود: از زمان اجرای این طرح و در طول روز‌های گذشته بیش از ۲۵ هزار اصله نهال صنوبر تهیه شده از نهالستان‌های مناطق مختلف کشور در این شهرستان توزیع شده وهم اکنون نیز ۲۵ هزار نهال در حال توزیع در بین متقاضیان غرس نهال و اجرای طرح ملی جنگل‌کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال به غرس بیش از ۵ هزار اصله نهال سازگار با طبیعت منطقه در هفته منابع طبیعی اشاره و اظهارکرد: اجرای این طرح نیز امروز با غرس نهال در محوطه فرمانداری خلخال آغاز و با همکاری شهرداری خلخال و سایر دستگاه‌های اجرایی ادامه خواهد داشت.

پورمحمد با اشاره به اجرای طرح موفق نهال‌کاری در سال گذشته در سطح ۳۰ هکتار از اراضی مشرف به خلخال گفت: امسال برای سال دوم است که طرح نهال‌کاری در آخرین ماه از فصل زمستان در کنار بارش برف اجرا می‌شود.

او اظهارکرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر سازگار با شرایط اقلیمی منطقه بصورت رایگان در این شهرستان توزیع شد و امسال نیز توزیع رایگان نهال صنوبر برای توسعه فضای سبز و اجرای طرح نهضت سبز اجرا خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: امسال از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر تشکل‌های مردمی برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری استفاده نخواهد شد.

پورمحمد تشریح کرد: طرح واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی با کشت گونه‌های کم آب‌بر و نیز واگذاری بخشی از اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی به مجریان کاشت گیاهان دارویی از جمله طرح‌های مهم در دست اقدام است.

او همچنین با اشاره به تنفس ۱۰ ساله برای بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور و نیاز به توسعه زراعت چوب در مناطق مستعد این شهرستان افزود: طرح توسعه زراعت چوب در خلخال در مدت سه سال در سطح ۷۵۶ هکتار اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: برای اجرای این طرح تامین ۲ میلیون اصله نهال صنوبر از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برنامه‌ریزی شده و بلحاظ استعداد خلخال در توسعه زراعت چوب بالاترین سطح درختکاری در نظر گرفته شده از سوی مرکز استان به این شهرستان اختصاص یافته است.

پورمحمد همچنین به اجرا و توسعه طرح نهضت سبز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تحقق سریع طرح‌های سبز نهال‌کاری و جنگل‌کاری نیازمند مشارکت آحاد جامعه و تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

او بیان کرد: طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سبز نیز از طرح‌های مهم در دستیابی به اهداف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز است و با اجرای چنین طرح‌ها و نهضت سبز جنگل‌کاری می‌توان در پیشگیری از سیل، افزایش ذخایر منابع آب‌های زیرزمینی، صیانت از محیط‌زیست و حفظ خاک موفق عمل کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع نهال غرس نهال منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کاری اصله نهال صنوبر هزار اصله نهال اجرای طرح جنگل کاری نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان به همت خیرین هلال‌احمر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد. 

مدیرعامل جمعیت‌ هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌ جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسئولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران مهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند. سپس برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند. 

موسسه خیریه‌ای در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران 297 انشعاب لوله آب را برای 6 روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

محمدعلی کاوسی در مراسم آغاز عملیات پرژه آبرسانی به 6 روستای درمیان اظهار داشت: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد. روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای 22 هزار و 500 متر شبکه توزیع و اجرای 297 انشعاب لوله آب، 297 خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد