Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:09:19 GMT

قیمت تخم‌مرغ با شروع فصل گرما کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۸۵۸۲

قیمت تخم‌مرغ با شروع فصل گرما کاهش می‌یابد

«صدرا علی اکبرخانی» روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه تولید تخم مرغ کاهش نداشته است، افزود: امروز هر کیلوگرم تخم مرغ در عمده فروشی ها با نرخ ۱۵ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان است و قیمت های بیش از این در بازار، منطقی نیست.

رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و کاهش مصرف این محصول به طور حتم نرخ تخم مرغ در بازار به تعادل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم مرغ، گفت: اکنون با ورود به فصل گرما تقاضای داخلی کاهش می یابد و این امر می تواند موجب ضرر هنگفت تولیدکنندگان داخلی شود بنابراین از دولت درخواست می شود تا در صورت لزوم با متعادل شدن بازار داخلی، صادرات از سر گرفته شود.

علی اکبرخانی با بیان اینکه هر ساله، قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه با افت روبرو می شود، تصریح کرد: مازاد صادرات تخم مرغ در صورت متعادل شدن بازار داخلی می تواند موجب بالا رفتن ظرفیت تولید در فصل گرما شود.

وی اظهارداشت: هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ وزنی دارای یک کیلو و ۸۰۰ گرم دارد.

به گزارش ایرنا، بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که علیرغم گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در بازار بین ۴۰ هزار تا ۴۴ هزارتومان و تخم مرغ ۲۰ تایی بسته بندی همچنان ۴۴ هزارتومان است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مدیر کل دفتر امور طیور کاظم خاوازی تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی تخم مرغ اخبار کنکور تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟