Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری با اشاره به اینکه درختکاری آشتی با طبیعت است، گفت: این سنت نیکو نمادی از سازگاری انسان با طبیعت است، زیرا درخت نماد زیبایی و زندگی است و در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی همواره توصیه‌های موکد برای صیانت و حفاظت از فضای سبز است.

بهگزارش خبرگزاری شبستان: اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری صبح یکشنبه- ۱۷ اسفند- پس از کاشتن یک اصله نهال، گفت: انسان در طبیعت دخالت های بسیاری دارد که بعضاً مداخله های او مضر به حال طبیعت است اما گاهی دخالت انسان نظیر درختکاری آشتی با طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست وابسته به احیای فضای سبز است، افزود: توسعه فضای سبز طبیعی شامل جنگل ها و فضای سبز داخل شهرها و بوستان ها باید مورد توجه همه مسئولان و شهروندان باشد.


معاون اول رییس جمهور گفت: هم دولت و هم شهرداری وظیفه دارند برای حمایت از محیط زیست اقدامات پیش برنده و بازدارنده انجام دهند. ما در اقدامات پیش برنده نیازمند برنامه ها و سیاست هایی هستیم که منجر به توسعه فضای سبز شود.


جهانگیری با بیان اینکه باید در مردم فرهنگ مشارکت در توسعه فضای سبز بوجود بیاید، ادامه داد: ایجاد فضای سبز برای جمعیت ۸۰ میلیونی با شرایط خاص اقلیمی ایران هنگامی موفق می شود که آحاد مردم در این امر نقش موثر داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه در راستای سیاست های بازدارنده باید قوانین و مقررات جدی برای حفاظت از محیط زیست داشته باشیم، اضافه کرد: متاسفانه جنگل های زاگرس دچار بیماری شده و جنگل های شمال نیز نیازمند توجه و حفاظت بیشتری هستند.


معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از تصمیمات اتخاذ شده برای حفظ باغات در شهرها و توسعه فضای سبز، گفت: برنامه های خوبی برای توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران انجام شده است. افزایش سرانه ۲۴ متری در خارج از شهر و ۱۷ متری در درون شهرها عدد خوبی است که باید بیش از پیش افزایش یابد.


جهانگیری با قدردانی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان برای واگذاری زمین ها به منظور توسعه فضای سبز اظهار امیدواری کرد با توسعه کمربند سبز ضمن جلوگیری از توسعه شهر هوای تهران بیش از پیش تلطیف شود.


پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گزارشی از تلاش های انجام شده برای توسعه فضای سبز تهران از لغو مصوبه برج باغ ها به منظور صیانت از باغات تهران خبر داد و گفت: این اقدام موجب حفظ فضای سبز پایتخت می شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن درختکاری روز درختکاری درختکاری معاون اول رییس توسعه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور