Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@00:06:13 GMT

معرفی گرانیت نهبندان و وضعیت معادن

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۰۴۰

معرفی گرانیت نهبندان و وضعیت معادن

گرانیت نهبندان دانه‌بندی درشت‌تری نسبت به سنگ‌های مشابه همچون سنگ گرانیت مروارید و تایباد دارد... - اخبار بازار -

گرانیت نهبندان  دانه‌بندی درشت‌تری نسبت به سنگ‌های مشابه همچون سنگ گرانیت مروارید و تایباد دارد و درجات پایین این سنگ دارای لکه‌های مشکی و خاکستری است و در خانواده سنگ گرانیت سفید قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساب پذیری، مقاومت فشاری و سایشی بالا و جذب آب پایین از ویژگی­های ذاتی این سنگ است. این سنگ در مقابل عوامل جوی از جمله باران‌های اسیدی ، سرما و گرما، مواد قلیایی، ضربه و فشار مقاومت خوبی دارد.

 

گرانیت نهبندان  از دسته سنگ های آذرین درونی می باشد ، این یعنی که مواد مذاب در زیر پوسته ی زمین سرد می شوند و انواع گرانیت را به وجود می آورند گرانیت به این دلیل نیز بسیار محکم و مقاوم است. قدرت جذب آب پایین و مقاومت فشاری بالایی دارد و به همین دلیل در مکان هایی که تردد زیاد وجود دارد و یا در معرض رطوبت و مواد شیمیایی قرار دارد این سنگ مناسب ‌ترین گزینه در بین سنگ‌های گرانیت می‌باشد.

معادن گرانیت نهبندان بستر ی مناسب برای صادرات

این شهرستان از لحاظ تنوع مواد معدنی دارای 22 نوع ماده معدنی شامل مواد معدنی فلزی نظیر مس، تنگستن، سرب، آهن، منگنز، کرومیت و مواد معدنی غیر فلزی نظیر گرانیت، مرمر، مرمریت و سنگ چینی، منیزیت، آندالوزیت، ولاستونیت، هونتیت (گل سفید) فلورین، سیلیس، گارنت، دونیت، آزبست، آهک، گچ و سنگ لاشه با حدود 100 میلیون تن ذخیره قطعی می باشد و بستر مناسبی برای صادرات می باشد.

 

کاربرد گرانیت نهبندان:

گرانیت نهبندان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در فضای بیرونی و محیط خارجی ساختمان می‌باشد. مقاومت بالای این سنگ در برابر فشار زیاد، سرما و گرما، باران و یخبندان و… سبب آن گردیده تا همواره در محیط‌های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، سنگ گرانیت فلیم شده و سنگ کوبیک نهبندان آستان جهت سنگفرش محوطه و پیاده‌رو‌ها بسیار مناسب است.

گرانیت نهبندان آستان بطور کلی، در موارد زیر کاربرد دارد:

سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمانها و بناها

سنگ های پیاده رو، جدول خیابان و تزئین طرحهای عمرانی

مولفه های سازه‌ای دارای ابعاد پایدار

جداسازی شیب و دیوارهای نگه دارنده

این نوع سنگ به صورت کوپ خام فرآوری می شود و بعد به کشورهای مجاور صادر می گردد. قیمت این نوع سنگ نیز به عوامل مختلفی از جمله : کیفیت تولید، سایز سنگ، ضخامت آن، درجه بندی سنگ و معدن آن ارتباط مستقیم دارد.

از این سنگ در کلیه قسمت های خانه مانند: کف، مکان های پرتردد، کف آشپزخانه، مکان های صنعتی، سنگ روی کابینت، پله و راه پله، سنگ کف برای پیاده رو ها و پارک ها به صورت سنگ کوبیک و… می توان استفاده نمود. شایان ذکر است به طور کلی استفاده از گرانیت در فضاهای آزمایشگاهی و در معرض پرتوهای ایکس و گاما توصیه نمیگردد. همچنین بهتر است از این نوع سنگ در مکان هایی که آب دائما بر روی آن جاری میشود خودداری کرد.

سفارش گرانیت :

گروه معادن و کارخانجات گرانیت شهریار آماده تحویل انواع سایز های گرانیت  از جمله  گرانیت 60*60 نهبندان  و گرانیت عرض 70 نهبندان  برای صادرات و مشاوره پروژه های مختلف می باشد برای تماس با ما از طریق تلفن ها ی زیر اقدام فرمایید.

05133147000 – 0915113583

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گرانیت نهبندان سنگ گرانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به دلیل جریان سیل شدید مسدود شده است.

او افزود: همچنین محور عشق آباد به بردسکن به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها و محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. 

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی