Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:35:24 GMT

لزوم حفظ دیوار قدیمی تهران به عنوان میراث هویتی شهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۱۱۳

لزوم حفظ دیوار قدیمی تهران به عنوان میراث هویتی شهر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در خصوص حفظ باقی مانده دیوار قدیمی تهران در ضلع جنوب غربی بازار تهران تذکر داد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورا در خصوص حفظ باقی مانده دیوار قدیمی تهران در ضلع جنوب غربی بازار تهران تذکر داد و گفت: دیوار تهران ۱۱۴ بارو داشت و هر باروی آن دارای آیات قرآن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جنبه شهری تهران با این دیوار آغاز شده است که چهارصد سال قدمت دارد. این دیوار قصبه تهران را به شهر تبدیل نمود.

وی افزود: این دیوار در حصارکشی عصر ناصری نابود شد و فقط بخشی از آن در ضلع جنوب غربی بازار تهران باقی مانده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این قطعه در حال حاضر درحال تخریب است و حفظ آن از بسیاری پروژه ها مهم تر است چون نماد هویت تاریخی تهران است. این دیوار میراث هویتی شهر تهران و میراث آئینی قرآن است و این قطعه تنها نمونه باقی مانده از دیوار تهران است لذا باید حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران میراث هویتی شهرداري تهران باقی مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ مسعود آرامش اظهارکرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت و معافیت کاغذی (قدیمی) شاغل در ادارات دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی با عنایت به عدم ثبت اطلاعات در سامانه جامع وظیفه عمومی متاسفانه جزء مشمولین غایب غیر مطلق استان محسوب می‌شوند. 
وی افزود: برخی افراد علیرغم فراخوان‌های صورت گرفته تا کنون اقدامی در خصوص دریافت کارت هوشمند انجام نداده اند و این موضوع موجب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی را در سیستم‌های اداری از قبیل صدور گذر نامه، اخذ مجوز خروج از کشور، عدم اختصاص وام‌های صنعتی و کشاورزی را ایجاد کرده است. 
معاون هماهنگ کننده انتظامی استان یزد تصریح کرد: تقاضا داریم این گروه از افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست کارت المثنی پایان خدمت یا معافیت (هوشمند و جدید) را کرده و سپس برای پیگیری در شهرستان‌ها به دایره وظیفه عمومی شهرستان مربوطه و در مرکز استان به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...