Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:50:34 GMT

آخرین لایحه قانون آب به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۲۰۸

آخرین لایحه قانون آب به کجا رسید؟

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه ترابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به نشست هم‌اندیشی (ویرایش نخست) لایحه قانون آب که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در دوم اسفندماه امسال برگزار شد، گفت: در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی و حاکمیتی، نمایندگان شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین نمایندگانی از جامعه دانشگاهیان برگزار شد، نمایندگان ۱۴ دستگاه نظرات خود را در خصوص این لایحه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: علاوه بر ارائه نظرات در ارتباط با مواد لایحه قانون آب، نمایندگان برخی از دستگاه‌ها بر لزوم مشارکت هرچه بیشتر ذی‌نفعان در ادامه فرآیند تدوین قانون آب و توجه بیشتر تیم تدوین لایحه قانون آب به نظرات ارائه‌شده، عدم تعجیل و شتاب‌زدگی در تدوین قانون و بازبینی و اصلاح مفاد لایحه از منظر حقوقی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید

تمایل شرکت‌های بزرگ ایتالیایی برای بازگشت به بازار انرژی ایران

ترابی با بیان اینکه نشست دوم هم‌اندیشی با حضور نمایندگان دفاتر تخصصی وزارت نیرو، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان در ۵ اسفندماه برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه که نمایندگان ۱۹ شرکت و سازمان حضور داشتند.

او افزود: تغییر فصول لایحه قانون آب، ویرایش لایحه از لحاظ مباحث حقوقی، به‌کارگیری موضوع سازگاری با کم‌آبی، به‌کارگیری نظام مهندسی آب، تعریف یک ماده برای حق دسترسی به آب برای همگان، مشخص کردن نحوه تعیین آب قابل برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی آتی در تعیین حقابه‌ها، توجه بیشتر به مباحث سیلاب و خشکسالی و ملزم کردن صنایع پرمصرف و صنایع بزرگ به استفاده از فناوری‌های نوین در صرفه‌جویی مصرف آب، برخی از پیشنهاد‌های ارائه‌شده در این جلسه بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به جلسه هم‌اندیشی با سمن‌ها و انجمن‌های غیردولتی در ۷ اسفندماه امسال یادآور شد: در این جلسه نیز که با دعوت از نمایندگان سمن‌ها و انجمن‌ها از جمله شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور، نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، اتحادیه انجمن‌های علوم آب ایران، کمیته ملی سد‌های بزرگ ایران و کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران برگزار شد، نمایندگان بیش از ۳۵ سمن و انجمن مردم‌نهاد شرکت کرده و نظرات خود را در ارتباط با مواد لایحه قانون آب ارائه کردند.

او با بیان اینکه یکی از مطالبات اغلب مشارکت کنندگان اختصاص یک بازه دو تا سه ماهه برای اظهارنظر و مشارکت در تدوین مواد قانونی در قالب یک سازوکار مشخص بود، گفت: در همین راستا پیشنهاد شد روند بررسی لایحه قانون آب با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری جلسات تکمیلی ادامه یابد و نتایج به صورت تلفیق نظرات و مباحث، به دبیرخانه تدوین قانون آب ارائه شود.

ترابی همچنین یادآور شد: با درخواست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نشست اختصاصی نیز در تاریخ ۶ اسفندماه با حضور نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی، موسسات تحقیقاتی وابسته و سازمان مراتع، جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و نمایندگان منتخب نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه روند دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها در ارتباط با لایحه قانون آب (ویرایش نخست) همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به استقبال صورت‌گرفته، مهلت زمانی ارائه نظرات قبلاً از سوی وزیر نیرو تا تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون آب وزارت نیرو مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو حضور نمایندگان لایحه قانون آب برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد