Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان دبیر نخستین سمپوزیوم مفاخر و مشاهیر در همدان با بیان اینکه مهمترین چهره‌های مجسمه‌سازی ایران در نخستین سمپوزیوم مفاخر و مشاهیر در همدان حضور دارند، گفت: فراخوان این رویداد فرهنگی، هنری در اختیار تمام مجسمه‌سازان متخصص در حوزه سردیس قرار گرفت و تقریباً همه این افراد در سمپوزیوم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیر فاضلیان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: انتخاب شخصیت‌ مفاخر از قبل از اسلام آغاز شد و فرآیند انتخاب اسامی مشاهیر و فعالیت پژوهشی آن دو سال زمان برد و در نهایت دو شخصیت مربوط به پیش از اسلام و مابقی مربوط به دوره اسلامی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه نخستین سمپوزیوم همدان مربوط به قدما و بزرگان قبل از سال ۱۳۰۰ است، درباره انتخاب تیم داوری مطرح کرد: مبنای تیم برگزاری در انتخاب داوران بررسی کارنامه اساتید در سمپوزیوم‌های مختلف بود.

فاضلیان ادامه داد: تیم داوری از اعضای شناخته شده‌ای تشکیل شده است؛ به عنوان مثال استاد «سعید شهلاپور» یکی از داوران این رویداد فرهنگی و هنری و از شخصیت‌های شاخص و پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی است که سابقه طولانی در بحث داوری دارد. 

وی با اشاره به اینکه دیگر داور این سمپوزیوم هنرمند همدانی «بیژن غنچه‌پور» است، اظهار کرد: با توجه به اینکه داوری پرتره و سردیس با داوری انواع دیگر مجسمه‌ها متفاوت است به کسی نیاز داشتیم که آناتومی چهره را به خوبی بشناسد که غنچه‌پور متخصص چهره و مجسمه‌های فیگوراتیو است و در ساخت مجسمه‌های کلاسیک تخصص دارد. 

مدیر هنری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان اضافه کرد: دیگر داور این رویداد هنری «علی عسگری» است که جزء سردیس‌سازان متبحر و توانمند کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر جزء داوران سمپوزیوم تهران و اصفهان است. 

فاضلیان در ادامه توضیح داد: برای انتخاب هنرمندان شرکت کننده در سمپوزیوم، نمونه کارهای تصویری آنها بررسی شد و در نهایت ۳۰ نفر انتخاب شدند که به منظور بالا رفتن کیفیت آثار، هفت نفر از مشاهیر را به رقابت گذاشتیم تا ۱۴ هنرمند روی آن‌ کار کنند و پذیرفته شدنشان براساس ساخت ماکت مفاخر بود، ۱۶ نفر اول نیز هنرمندان شاخصی بودند که کارشان رقابتی نبود و ماکتی ارائه نکردند.

وی با اعلام اینکه اختتامیه سمپوزیوم همدان اواخر فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: هر شهری با بزرگان خود شناخته می‌شود و اعتبار فرهنگی همدان نیز به مفاخری مانند بوعلی‌سینا و باباطاهر است و هر چقدر در شناساندن مشاهیر کار کنیم، کم است چراکه اگر کم‌کاری شود کشورهای دیگر مشاهیر ما را متعلق به خود می‌دانند.  
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مجسمه سازي سمپوزيوم مفاخر مشاهير سردیس نخستین سمپوزیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید