Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود شهرکی گفت: امسال برای ۲۰ معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد و میزان ذخایر معدنی کشف شده به ۳۵ میلیون تن رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ داود شهرکی، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: بالغ بر ۷۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۰۰ نفر امسال پروانه بهره‌برداری گرفتند که ۲۱ واحد در ایام دهه فجر با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان های مختلف افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: امسال برای ۲۰  معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد، ۳۵ میلیون تن میزان ذخایر معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان است، امید داریم که تا پایان سال ذخایر معدنی مس نیمروز به نتیجه برسد.
 
این مقام مسئول با اشاره به احیای ۱۲ معدن غیر فعال در سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: فراخوان سرمایه گذاری معدن طلا در سرجنگل نیز منتشر شد و به زودی سرمایه گذار احداث کارخانه فرآوری طلا در شهرستان میرجاوه مشخص می شود.

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه معادن
 
وی افزود: مسیر دیگر که در راستای توسعه بخش معدن پیش رفت، خلع ید ۱۴۰ محدوده بود که دی ماه مزائده آن انجام و در این راستا بیش از ۱۰۰ درخواست ارائه و ۴۰ مورد در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن که شرایط لازم را داشت، واگذار شد که فرصت خوبی برای استان بود و سبب می شود تا بتوانیم در آینده شرایط سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

شهرکی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه تجارت کالا، اظهار کرد: سال گذشته هزار میلیون دلار کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان به افغانستان و پاکستان صادر شد که این میزان امسال به هزار و سیصد و میلیون دلار افزایش یافت.

وی با اشاره به تامین میوه بازار شب عید نیز گفت: حدود ۸۰۰ تن سیب و پرتقال به منظور تنظیم بازار شب عید روانه استان شده و تا پایان هفته ذخایر تکمیل و در آستانه نوروز وارد بازار می شود.

قاچاق روغن؛ مقصر اصلی کمبود در بازار

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حوزه روغن مشکل داشتیم که دلیل آن تفاوت زیاد قیمت روغن در ایران با بازار افغانستان و پاکستان است، نگرانی از بابت این است که بخشی از این کالا قاچاق می شود و خواهش ما از رسانه ها این است که در این راستا همکاری کنند تا از قاچاق این کالاها به کشورهای همسایه و ایجاد کمبود در بازار جلوگیری شود.

وی افزود: در حوزه کالای اساسی تا دی ماه در بازار التهابی نداشتیم، فقط برای چند کالا به دلیل اتفاق هایی که در کلان افتاد از جمله تامین ارز، در بخش روغن و نهاده های خوراک طیور کمبودهایی ایجاد شد که مشکلات رفع شده است.

شهرکی افزود: در همین راستا و به منظور رفع مشکلات مردم و تامین کالای اساسی در بازار، هشت هزار تن شکر تامین و توزیع و ۶ هزار و هفتصد تن برنج هندی با نرخ مصوب به بازار تزریق شد و برنج پاکستانی هم به زودی وارد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری ذخایر معدنی صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان