Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد موافقت آمریکا با آزادسازی منابع ایران در بانک تجارت عراق، گفت: با توجه به اطلاعاتی که از منابع لبنانی، عراقی و غربی داشتم دو روز پیش خبر موافقت آمریکا با آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در عراق را توئیت کردم و براساس اطلاعات واصله اعلام کردم که آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده و حتی چند تراکنش نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه اگرچه پس از انتشار این مطلب الجزیره  در توئیتی از قول منابع عراقی آزاد سازی پول ایران را انکار کرد و یکی از رسانه های داخلی مدعی شد که فقط با همکاری دو کشور گشایش هایی ایجاد شده و مجوز آمریکا را منکر شد اما با توجه به اطلاعاتی موثقی که داشتم مطئمن بودم که آمریکا با آزادسازی سه میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی، عمان و عراق موافقت کرده است. 


وی با بیان اینکه بعد از این تکذیبه ها، مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که واشنگتن اجازه داده بخشی از وجوه سپرده شده  تهران در بغداد برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. 


مشاور نخست وزیر عراق: واشنگتن اجازه داد. بخشی از وجوه سپرده شده تهران در بغداد برای اهداف بشردوستانه استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه بخشی از منابع آزاد شده برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشورمان استفاده خواهد شد، گفت: اخیرا یک محموله ذرت نیز از عراق به کشورمان وارد شده که نتیجه آزاد سازی این منابع است. 

وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی بخشی از منابع کشورمان در عراق حاصل پیگیری های رئیس قوه قضائیه کشورمان در سفر به عراق و همچنین  رییس کل بانک مرکزی و وزیر نیرو است، گفت: البته پیرو سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق به کشورمان بحث آزاد سازی منابع ایران توسط عراق نیز مطرح شد. 

حسینی افزود: مقامات عراقی در تماس های مکرر به دنبال دریافت چراغ سبز از سوی آمریکا در این رابطه بودند که این موضوع نهایتا به سرانجام رسید و در نتیجه آنها نیز اعلام کردند بخشی از منابع از طریق بانک های  مختلف آزاد سازی شده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سید حمید حسینی آزادسازی پول های بلوکه شده ایران آمریکا کالاهای اساسی منابع ارزی کره جنوبی عراق عمان آمریکا با آزاد منابع ایران بخشی از منابع آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است