Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،جشنواره  خلاقانه داستان کوتاه حیرت، ویژه تحلیل و نقد داستان کوتاه بوده و تحلیل یا نقد رمان و مجموعه داستان پذیرفته نمی شود و یکی از شرایط شرکت در جشنواره این است که داستان کوتاه تحلیل یا نقد شده باید اثر نویسندگان فارسی‌زبان باشد و شرکت کنندگان می‌توانند در هر یک از دو بخش جشنواره، با ۲ اثر شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره در ۲ بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، که در بخش آزاد جشنواره، امکان تحلیل یا نقد هر داستان کوتاه فارسی (منتشر شده یا نشده) وجود دارد.

در بخش ویژه نیز باید یکی از داستان‌های منتشر شده در کتاب‌های مجموعه آثار برگزیدگان حیرت و یا یکی از آثار برگزیده پنج دوره قبل جشنواره داستان کوتاه خلاقانه حیرت تحلیل یا نقد شود.

هدف اصلی جشنواره را شناسایی و معرفی تحلیلگران و منتقدین خلاق است و در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرای مستقل است.

برگزارکنندگان این جشنواره مهلت ارسال آثار را از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام کردند و نتایج مرحله نخست داوری، نیمه دوم تیر ماه و  نتایج نهایی و معرفی ۱۰ تحلیل و نقد برتر نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۰ است.

۵ تحلیل و نقد برتر در بخش آزاد و ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و از این آثار تقدیر می شود.

هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب word ارسال شود و هیچ محدودیتی در فونت آثار و شکل صفحات و نوشتار وجود ندارد.

در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا، مشخصات زیر به طور کامل درج شود که شامل عنوان تحلیل و نقد، مشخصات داستانی که تحلیل یا نقد شده (نام داستان، نام نویسنده و در صورت انتشار، عنوان کتاب، ناشر و سال نشر)، نام و نام خانوادگی، سال تولد، آدرس، شماره تماس و پست الکترونیکی است.

پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۷۲ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تاییدیه دریافت اثر ارسال می شود.

جوایز جشنواره در بخش آزاد و ویژه، به صورت مجزا بر اساس برترین تحلیل یا نقد، تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

همچنین کتاب مستقل مجموعه مقالات یا یک پژوهش ادبی هنری انفرادی صاحب اثر برتر، در مجموعه کتاب‌های نقد و نظریه و پژوهش‌های ادبی‌هنری حیرت،  ۵ تحلیل یا نقد برتر لوح تقدیر جشنواره، ۱۰ تحلیل یا نقد برتر (در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت  از سوی انجمن منتشر می شود.

 سومین دوره جشنواره سراسری دوسالانه تحلیل و نقد خلاقانه داستان کوتاه حیرت از سوی انجمن ادبی هنری حیرت با همکاری مجله داستان شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره داستان کوتاه حیرت انتشار فراخوان داستان کوتاه تحلیل یا نقد بخش آزاد تحلیل و نقد بخش آزاد نقد برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت

ایسنا/سمنان  اسامی۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه ادبی «قاف» در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

  اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد که نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. 

فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش_فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند. گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم ازسوی گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت. 

در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شده و زینب جهان‌پرور از استان سمنان هم در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارد.

اردوی منتخبیپ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد