Web Analytics Made Easy - Statcounter

​آن زمان که حس کردند کشور به وجودشان برای مقابله با دشمن نیاز دارد پیراهن رزم بر تن کردند و در جبهه نبرد حق علیه باطل جانانه از کشور و میهن اسلامی شان در برابر ظلم و جور دفاع کرده و در سالهای پس از جنگ سنگر خود را در مساجد برپا کردند.

خبرگزاری شبستان- انزلی، فرونت بهبودی؛ هیئت رزمندگان اسلام ثارالله بندرانزلی سنگر خود را در مسجد گلشن ساخت و کمر به خدمت مردم بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید مدافع حرم «جواد دوربین» نیز یکی از هیئت امناء و مسئول خادمین هیئت رزمندگان اسلام بود که در اردیبهشت ماه سال 95 آسمانی شد.

 

این کهنه سربازان جنگ هرکجا که دیدند به وجودشان نیاز است به‌صورت جهادی وارد عرصه شدند و عاشقانه به مردم خدمات‌رسانی کردند. هیئت رزمندگان اسلام مسجد گلشن در روزهای تیره شیوع ویروس کرونا جهادگرانه به ضدعفونی کردن معابر و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی پرداخت و همواره در کنار مردم انزلی ایستاد.

  

 

«حسن دقیق روحی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی با یادآوری اقدامات هیئت رزمندگان در روزهای پیش از کرونا به برگزاری دسته‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم‌های عزاداری و اعیاد و توزیع غذاهای نذری اشاره می‌کند و می‌گوید: هیئت رزمندگان اسلام عاشقان ثارالله از سال 65 در مسجد گلشن انزلی تشکیل شد و از آن تاریخ به بعد از پایه‌های ثابت در برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و فرهنگی بوده است. 

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی با بیان اینکه این هیئت هرساله با ارائه تقویم شش ماهه به برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم‌های مختلف می‌پردازد اظهار داشت: برگزاری هرساله مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، کلاس‌های قرآنی و ... برخی از برنامه‌های اجرا شده در مسجد گلشن انزلی است.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی بر عهده این هیئت بوده است افزود: هرساله مراسم‌های عزاداری از مسجد گلشن شروع و به سمت میدان انزلی و سپس گلزار شهدا حرکت می کنند که درحال حاضر این حرکت به صورت فرهنگ درآمده است.

 

*جمع آوری و نگارش کتاب خاطرات فرماندهان و رزمندگان جنگ در مسجد گلشن

وی از جمع آوری و نگارش کتابی با مضمون خاطرات فرماندهان و رزمندگان جنگ خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته با اعلام فراخوانی به رزمندگان دفاع مقدس اقدام به جمع آوری و ثبت خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی از زبان فرماندهان و رزمندگان شهرستان در داخل و خارج شهرستان کرده ایم.

 

دقیق روحی تاکید کرد: با فیلم برداری از راویان این خاطرات که با هماهنگی کنگره سرداران و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان انجام می گیرد به ثبت و ضبط خاطره های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و مدافعان حرم پرداختیم که مطالب آنها پس از جمع آوری در نهایت به‌صورت کتابی مدون چاپ می شود تا به دست نسل های آینده برسد.

 

وی تصریح کرد: ابتدا خاطرات فرماندهان گروهان، تیپ، دسته و ... می‌کنیم و امیدواریم در روزهای آینده شاهد نگارش و چاپ این کتاب باشیم.

 

*تشکیل هیئت جوانان عاشورایی       

وی با اشاره به تشکیل هیئت جوانان عاشورایی اظهار داشت: هدف از تشکیل این هیئت بازگشت به ارزش‌های انقلاب است و درصددیم تا جوانان شاغل در نهادها و ارگانهای مختلف را در این هیئت در کنارهم قرار دهیم تا بتوانیم در آینده کار را به جوانان و نوجوانان عاشورایی واگذار کنیم.

 

دقیق روحی با بیان اینکه جوانان این هیئت در مراسمات روز جوان و همایش های مختلف را برگزار می‌کنند تصریح کرد: طی دوسالی که از تشکیل هیئئت جوانان عاشورایی می‌گذرد. این هیئت نشست های بصیرت افزایی را با دعوت از افراد برجسته برگزار کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال جذب هیئت‌های مذهبی پراکنده شهرستان و هدایت آنها هستیم، متذکر شد: باید از توان هیئت‌های مذهبی مختلف به‌صورت متمرکز برای برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌ها بهره گرفت.

 

دقیق روحی تاکید کرد: مسئولیت برگزاری بخش اعظمی از مراسم تجمع عاشورائیان و ایام فاطمیه، ارتحال پیامبر اکرم، اربعین حسینی و .... با هماهنگی سایر هیئت‌ها، نهادها و ارگانها بر عهده هیئت رزمندگان اسلام است. در این راستا امسال مراسم محرم را با حضور هزار و 300 نفر در گلزار شهدای انزلی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.   

*توزیع پنج مرحله کمک های مردمی به ارزش 84 میلیون و 150 هزار تومان در قالب طرح مواسات و همدلی

وی تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام تاکنون پنج مرحله کمک مردمی به ارزش 84 میلیون و 150 هزار تومان را در قالب طرح مواسات و همدلی بین نیازمندان و اقشار کم برخوردار توزیع کرده اند.

 

دقیق روحی با اشاره به رویکرد هیات رزمندگان اسلام و مسجد گلشن در دستگیری و کمک به محرومان و نیازمندان افزود: کمک به نیازمندان و خانواده های کم برخوردار طی 20 سال گذشته انجام می شد به نحوی که در سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) در ایام عاشورا 10 هزار نفر اطعام می شدند.

 

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا از روزهای آغازین اعمال محدودیت‌های تردد هیات با مساعدت بسیجیان اقدام به ضدعفونی معابر و کوچه هاي محلات بامواد ضدعفونی با استفاده از دو دستگاه وانت کرد. 

 

وی تهیه و توزیع 10 هزار ماسک، 2 هزار مایع دستشویی و 2 هزار دستکش و مواد ضدعفونی، تحقیق و شناسایی پیشکسوتان جهت توزیع مواد ضدعفونی و ماسک به درب منازل و ... را برخی از فعالیت های اجرا شده این هیات عنوان کرد.

 

دقیق روحی متذکر شد: در اول فروردین ماه جاری یکصد بسته کمک مومنانه بین افراد نیازمند با هماهنگی و مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) و  سپاه ناحیه شهرستان شامل گوشت، مرغ، برنج و ... به ارزش 28 میلیون و 500 هزار تومان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین پنج راس گوسفند نیز توسط معاونت خواهران این هیئت در ایام ماه مبارک رمضان ذبح و در اختیار خانواده های کم برخوردار قرار گرفت. 

 

وی افزود: در مرحله دوم 70 بسته معیشتی به ارزش 10 میلیون و 500 هزار تومان شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی و لبنیات در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) بین نیازمندان توزیع شد. 

 

دقیق روحی یاد آوری کرد: در مرحله سوم اطعام تعداد یکصد بسته معیشتی به ارزش 42 میلیون 500 هزار تومان شامل، گوشت، مرغ و برنج در تاسوعای حسینی توسط هیئت انجام شد.

 

دقیق روحی با اشاره به توزیع 150 بسته معیشتی به ارزش 42 میلیون و 500 هزار تومان در مرحله چهارم، گفت: این بسته‌ها شامل برنج و مرغ بودند که بین خانواده هایی که از قبل مورد شناسایی قرار گرفتند، توزیع شد.

 

وی تصریح کرد : در مرحله پنجم ، 50 بسته معیشتی به ارزش هشت میلیون و 400 هزار تومان بین جامعه هدف هیئت رزمندگان اسلام توزیع شد.

وی توزیع هزار بسته آش نذری و غذای گرم و ... در بین نیازمندان و بسیاری اقدامات دیگر از عملکرد هیات رزمندگان اسلام اعلام کرد.  

 

*کمک ۱۰۰ میلیون ریالی به زلزله زدگان سی سخت

دقیق روحی از کمک یکصد میلیون ریالی هیئت رزمندگان اسلام انزلی به زلزله زدگان سی‌سخت نیز خبر داد و گفت: این کمک‌ها شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، پتو ... بود که برای هموطنان زلزله زده سی سخت ارسال شد.

 

وی افزود: کمک‌های مردمی شهرستان بندرانزلی به زلزله زدگان سی سخت استان کهکیلویه و بویراحمد با پیگیری ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکب عقیله بنی هاشم و بخشی توسط هیات رزمندگان اسلام بندرانزلی انجام گرفت.

 

*تعامل سازنده معاونت خواهران هیئت رزمندگان با ارگان‌های مختلف

وی اظهار داشت: واحد عترت خواهران از سال 75 در هیئت رزمندگان اسلام دایر و شورای مرکزی آن تشکیل شد. این واحد با جمعیتی حدود 700 نفر در همکاری تنگاتنگ با نهادها و ارگانهای مختلف برای اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی در تعامل سازنده با این نهادهاست.

 

برگزاری مراسم های مختلفی چون ایام فاطمیه و پوشش مراسم‌های مختلف مذهبی تعامل و همکاري معاونت خواهران هیئت با پایگاه و سپاه و بسیج خواهران جهت مساعدت و توزیع بسته معیشتی به  نیازمندان در طول ایام، بخشی از کارکردهای واحد عترت خواهران است که دقیق روحی به آن اشاره کرد.

 

هیئت رزمندگان اسلام از هیئت های نمونه و شناخته شده بندرانزلی، استان گیلان و کشور است که علاوه بر اقدامات فرهنگی، کمک های مردمی را جمع آوری و در  بین نیازمندان توزیع می کند.

 

این هیئت تیرماه امسال موفق شد به عنوان هیئت نمونه کشوری شناخته شود طی مراسمی از اعضای این هیئت تقدیر شد.

 

مساجد را می‌توان محور و رسانه اجتماعی جهان اسلام دانست و به علت نقش مهمی که در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کند تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ های مختلف دارند که از جمله آنها، کمک به هم نوعان و دستگیری از نیازمندان و مسایل اقتصادی است.

 

مساجد عظیم‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های ارتباطی بین مسلمانان است و در طول تاریخ، اصلی‌ترین رسانه‌ اسلامی بوده است که می توان با بهره گیری از این پتانسیل عظیم ، توجه به اخلاقیات را در جامعه نهادینه کرد.

 

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون مساجد هیئت رزمندگان اسلام بسته معیشتی به ارزش برگزاری مراسم ها جوانان عاشورایی مراسم های مختلف بین نیازمندان مسجد گلشن هزار تومان جمع آوری توزیع شد هیئت ها سی سخت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت

به گزارش "ورزش سه"، مجید عیدی در دیدار اخیر ملوان انزلی مقابل استقلال خوزستان نفوذهای زیادی از سمت راست زمین داشت و موقعیت‌سازی پرشماری کرد که یکی از آنها توسط رضا جعفری تبدیل به گل شد تا تعداد پاس گل‌های او به عدد چهار برسد.

عیدی درباره دیدار اخیرشان برابر استقلال خوزستان گفت: با توجه به شرایط جدول، بازی برای هر دو تیم حساسیت خودش را داشت. ما برای نزدیک شدن به رتبه کسب سهمیه و تیم حریف هم برای جدا کردن خودش از منطقه سقوط از این بازی امتیاز می‌خواست. با احترام به استقلال خوزستان باید بگویم که خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده شویم، اما در نهایت مساوی شد. حالا باید تلاش کنیم در بازی‌های باقیمانده نتایج بهتری بگیریم.

او درباره وضعیت تیم ملوان اظهار کرد: شرایط تیم خوب است، چراکه بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی داریم که هر فردی به نوبه خودش برای درخشیدن نام ملوان تلاش می‌کند. خوشحالی مردم انزلی و استان گیلان تمام آن چیزی است که ما از فوتبال می‌خواهیم و تا لحظه آخر می‌جنگیم تا رتبه بهتری کسب کنیم و اگر خدا کمک کند، حتی آسیایی شویم؛ چنین چیزی دور از دسترس نیست.

عیدی در واکنش به شرایط برگزاری این مسابقه گفت: وضعیت چمن ورزشگاه می‌توانست بهتر باشد. اگر اندازه آن کمی کوتاه‌تر بود، قطعا سرعت بازی بیشتر می‌شد. با این حال به همه دست اندرکاران برگزاری این بازی خسته نباشید می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که شرایط مناسبی برای برقراری این بازی فراهم کردند.

مدافع تیم ملوان انزلی در خصوص اینکه با توجه به سایر نتایج لیگ، تیمش فرصت خوبی برای نزدیک شدن به کسب سهمیه را از دست داده، ابراز کرد: یقینا اگر ما از اهواز سه امتیاز می‌گرفتیم خیلی به بالای جدول نزدیک می‌شدیم ولی واقعیت این است که بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم شرایط این بازی متفاوت است. هر دو تیم به برد نیاز داشتیم و با این هدف وارد زمین شدیم و تلاش کردیم، اما آنچه می‌خواستیم را به دست نیاوردیم.

این بازیکن درباره پاس گلی که در این بازی داد، گفت: هر موفقیتی نتیجه زحمت همه اعضای تیم است. هیچ تفاوتی ندارد من گل بزنم یا دیگر بازیکنان. هیچ فرقی ندارد من پاس گل را بدهم یا کسی دیگر این کار را بکند. مهم موفقیت تیم است که فقط و فقط با همدلی به دست می‌آید. خدا کمک کرده و تا الان خوب پیش رفته‌ایم و ان‌شاالله در ادامه بازی‌ها هم با انگیزه بالا به مصاف حریفان خواهیم رفت.

عیدی یادآور شد: امیدوارم مسئولان شهر انزلی و استان گیلان به فکر تیم ملوان باشند. بدون اغراق می‌گویم حیف این شهر با این هواداران فهیم و دلسوز است که تیمش در سطح لیگ برتر ندرخشد. مردم انزلی لایق بهترین‌ها هستند و برای آنها هم که شده از الان باید برای فصل بعد به فکر بود و با برنامه‌ریزی پیش رفت.

دیگر خبرها

  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • عزاداری مردم سنگر در سالروز شهادت امام صادق(ع)
  • عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت