Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، روز گذشته طرح جنجالی کمیسیون تلفیق که باعث «گران» شدن اینترنت می‌شود، در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

بر این اساس، حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی از سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. سه هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این اقدام نیز به «صداوسیما» برای «نظارت» بر محتوای فضای مجازی به «شرکت مخابرات ایران» برای توسعه اینترنت خانگی برای «مقابله» و رقابت با اینترنت ماهواره‌ای SpaceX و همینطور تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس عبدی روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، نظارت بر فضای مجازی را لازم دانست و گفت: نظارت واقعی با نظارتی که مجلس تصویب کرده متفاوت است. بنیان اصلی این فضا باید به رسمیت شناختن آزادی در قالب آن چیزی که مردم می‌خواهند باشد. هدف نظارت واقعی جلوگیری از رفتارهای مجرمانه فضای مجازی است و این اقدام ارتباطی به صداوسیما ندارد. 
وی نظارت بر فضای مجازی را وظیفه پلیس و دستگاه قضایی خواند و تاکید کرد: باید با کسانی که در اینترنت اعمال مجرمانه مثل قاچاق مواد مخدر دارند برخورد شود. باید به مساله کسانی که از این طریق کلاهبرداری می کنند و تهمت دروغ می زنند رسیدگی شود. در ایران فقدان این نوع نظارت در فضای مجازی آشکار است. 

این فعال رسانه ای با اشاره به ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس گفت: تجربه تاریخی نشان داده سیاستی که می خواهد مقابل فن‌آوری‌های جدید از جمله اینترنت ماهواره‌ای را بایستد شکست خورده است. تجربه ماهواره جلوی چشم ما است.

وی با بیان اینکه « مشکل در حوزه رسانه کمبود پول نیست بلکه مشکل کمبود فکر و اندیشه است»، گفت: اگر به جای ۳ هزار میلیارد تومان سی هزار میلیارد تومان هم برای این کار اختصاص یابد به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

در نتیجه این مصوبه، یک عده پولی می گیرند و برنامه‌های سطحی تولید می کنند و بعد از چند ماه دوباره می بینیم که نه تنها هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده که وضع بدتر هم شده است. در نتیجه باز هم تقاضای پول بیشتری می‌کنند. پول در سیاست رسمی ما مثل آب دریا است که هر چه بخوری تشنه‌تر می‌شوی و نه سیراب.

عبدی با بیان این نکته که صداوسیما در برابر فضای مجازی فاقد حداقل قدرت است، اظهار داشت: فضای مجازی یک دریای بیکران است که آدم ها در آن با گرایش‌های مختلف و کمترین هزینه محتوا تولید می‌کنند. چگونه ممکن است صداوسیما بتواند وارد این ماجرا شود و موفقیتی کسب کند؟ 
رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران افزود: در مصوبه مجلس معنای کلمه نظارت مشخص نیست و بیشتر می‌خواهند فضای مجازی را محدود و تبدیل به شعبه‌ای از صدا و سیما کنند. نظارت بر فضای مجازی ربطی به صداوسیما ندارد و هدف این مصوبه جلوگیری از آزادی بیان است. 
به گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات پیش از این هشدار داده بود که تصویب این پیشنهاد نمایندگان، باعث افزایش چشمگیر قیمت اینترنت خواهد شد.

برچسب‌ها اینترنت صدا و سیما پژوهشگر رسانه اختصاصی ایرنا اندیشه ایران ماهواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت صدا و سیما پژوهشگر اینترنت صدا و سیما پژوهشگر رسانه اختصاصی ایرنا اندیشه ایران ماهواره اخبار کنکور نظارت بر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین عباس عبدی به کاظم صدیقی درپی ادعای توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادعای یاشار سلطانی درباره « توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی» با واکنش عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب روبرو شد.

عبدی در توئیتی نوشت؛

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903960

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین عباس عبدی به کاظم صدیقی درپی ادعای توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟