Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعارض، حاشیه‌سازی و بروز اختلاف بین مسئولان، از جمله آسیب‌هایی است که می‌تواند در شرایط حساس کشور و در زمانی که میراث شوم ترامپ همچنان با وجود برخی سخنان سکاندار جدید کاخ سفید پاپرجا است، کشور را دچار مشکل کند.

رهبر انقلاب همواره بر همگرایی و پرهیز از حاشیه‌سازی به خصوص از سوی مسئولان کشور تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تشدید فشارهای اقتصادی و نیز بروز برخی رفتارها از سوی طیف جدیدی از سیاستمداران در کشور، این هشدارها بیش از گذشته از سوی مقام معظم رهبری تکرار شده است.

امسال رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به اختلاف‌افکنی و توهین به مسئولان کشور هشدار و همه نمایندگان مجلس را از این دو رویکرد ناپسند پرهیز دادند؛ هشدارهایی که متاسفانه تکرار آن‌ها از سوی رهبری، نشان از تداوم رویکردهای مذکور است. رهبر انقلاب ۲۹ بهمن در دیدار ویدیو کنفرانسی با مردم آذربایجان دوباره مسئولان کشور را به تک‌صدایی در مسائل مهم فراخواندند؛ توصیه‌ای که بعد از مخالفت برخی نمایندگان با بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان شد.

«مجتبی شاکری» فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت جانیازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا از ضرورت همگرایی مسئولان و پرهیز از اختلاف و حاشیه‌سازی در شرایط فعلی کشور می‌گوید.


اگر مبانی همه مسئولان، فرمایشات رهبر انقلاب باشد نباید هیچ اختلافی داشته باشند

شاکری در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث شد تا رهبر انقلاب مجددا بر مسئله تک صدایی و همگرایی تاکید کنند و این همگرایی چگونه تحقق پیدا می‌کند، گفت: اگر ما واقعا قائل به این امر باشیم که مباحث ملی، مطالبات مردم و منافع ملی کشور باید بر اساس مکتب امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب تعیین شود و ما خود را متصل به این اصول بدانیم، نباید در کشور شاهد اختلاف باشیم. اصول انقلاب اسلامی و خط مشی رهبر انقلاب مشخص است و همه مسئولان باید طبق آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند نباید اختلافی در زمینه اصول و خط قرمزهای نظام داشته باشند، ادامه داد: اصولا مسئولان ما نباید مقابل دشمن اختلافی داشته باشند چرا که معیارها و شاخص‌های مشخص است و هم اینکه در تشخیص مصالح کشور جریان‌های مختلف سیاسی خیلی با هم خیلی اختلاف ندارند و با مباحث کارشناسی و مهم باید به صورت تخصصی برخورد شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در مورد دلیل بروز برخی اختلافات هم گفت: من فکر می‌کنم زمانی مسئولان قوای مختلف کشور با هم دچار اختلاف می‌شوند که  مسائل کارشناسی و مهم از جایگاه خود خارج شده و تبدیل به مسائل سیاسی و جناحی می‌شود. ما سال آینده امر مهم و تاثیرگذار انتخابات ریاست جمهوری را داریم. برای برگزاری شکوهمند این واقعه ملی جامعه ما نیازمند آرامش و حرکت عقلانی است. اگر این رویکرد در پیش گرفته شود مردم از انتخابات استقبال خواهند کرد اما اگر قرار بر تنش و اختلاف در کشور باشد مردم دلسرد می‌شوند.

وی افزود: لازمه آرامش در کشور این است که مسئولان نفسانیات را کنار گذاشته و با کمال ادب و اخلاق و با رویکرد تخصصی با مسائل مهم کشور روبرو شوند  تا هم منافع ملی تامین شود و هم مردم امید خود را از دست ندهند.



دشمن با استفاده از شکاف‌ها و اختلافات در کشور نفوذ می‌کند

این فعال سیاسی با اشاره به استفاده دشمن از اختلافات برای ضربه زدن به نظام، گفت: رخنه و نفود زمانی به وجود می‌آید که شکاف و اختلاف در کشور شکل بگیرد. دشمنان نظام و اندیشکدهای غربی هم به دنبال آن هستند که شکاف‌ها و اختلافات در جامعه ما را  ابزاری برای نفوذ کرده و به مردم و نظام آسیب بزنند. در این زمینه شکاف‌های مختلف مذهبی، سیاسی، طبقاتی، قومی و.. مدنظر است.

 شاکری افزود: ما اگر واقعا اعتقاد داریم نباید اجازه دهیم دشمن در کشور نفوذ کند باید توجه داشته باشیم که دشمنان نظام چشم به همین اختلافات مسئولان دوخته‌اند. بنابراین در شرایط فعلی حاشیه‌سازی و اختلافات افکنی، خیانت به نظام است. با وجود هدایت‌های رهبری، دلیلی هم برای حاشیه‌سازی وجود ندارد.

برچسب‌ها برجام مذاكرات هسته ای مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مذاكرات هسته ای مقام معظم رهبری برجام مذاكرات هسته ای مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا حسن روحانی اخبار کنکور حاشیه سازی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • حاشیه‌ای از دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران
  • فیلم| حاشیه‌ای جالب از دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با کارگران!
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است