Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترسید «محمد جمالیان»  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت نفر از تعداد ۶۲ مورد جدید شناسایی شده در استان، در بیمارستان‌ها بستری شدند و تحت مراقبت تخصصی درمانی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: ۵۵ مورد از بیماران نیز به طور سرپایی معاینه شده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منزل قرنطینه شده و تحت مراقبت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر جمالیان گفت: در۲۴ ساعت گذشته، ۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد جان باختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۴۷۲ نفر رسید.

ویروس کرونا از اسفندماه پارسال شیوع یافت و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین مناطقی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر تا ۱۷ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده  و تعداد جان باختگان این بیماری  ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی کووید-19 دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موفق به شناسایی تعداد سه هزار و ۸۳۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج شده‌ایم.

دکتر الهام بهره‌مندافزود: این تعداد شامل سه هزار و ۲۷۵ بیمار مبتلا به دیابت، ۱۹۹ کاندید پیوند، ۱۵۹ بیمار نیازمند به دیالیز، ۱۳۸ بیمار مبتلا به ام اس، هشت بیمار مبتلا به نقص ایمنی اولیه، ۴۲ بیمار مبتلا به هموفیلی، ۱۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، یک بیمار مبتلا به‌ای بی و یک بیمار مبتلا به اوتیسم هستند.

وی گفت: از جمله راه‌کار‌های پیشگیری از مبتلا شدن خود و یا خانواده به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توان به مشاورهٔ ژنتیک و غربال‌گری قبل تولد در افراد پرخطر، اصلاح سبک زندگی در ابعاد تغذیه‌ای، رفتاری، استعمال نکردن دخانیات، الکل، ورزش و افزایش فعالیت‌های بدنی، متناسب کردن وزن، پرهیز از مصرف غذا‌های چرب و سرخ شده، افزایش مصرف سبزی‌جات و میوه، کاهش مصرف نمک، کاهش فشار‌های روانی و دوری از استرس و اضطراب است.

دیگر خبرها

  • با دوری از این ۱۵ عامل به زوال عقل زودرس در جوانی دچار نمی‌شوید
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری