Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسعود ده‌نمکی که در نشست خبری سریال دادستان سخن می‌گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برخی از کسانی که از سریال دادستان ایراد می‌گیرند خودشان صاحب ضعیف ترین آثار در حوزه نمایشی هستند. آنها به این خاطر دادشان درمی‌آید که خودشان را مخاطب سریال می‌دانند. این افراد آدم‌هایی هستند که صلاحیت رسیدن به مناصب را نداشته و با رانت به پست و مقام رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان برخی نقدها به سریال را هماهنگ شده خواند و افزود: خیلی از منتقدهای قدیمی از سریال دفاع کردند. ولی چند نفر منتقد به اسم مستعار مطلب می نوشتند و در رسانه‌های مختلف پخش می‌کردند. درخواست من این است که تعداد معدودی از منتقدان خودشان را به نام اکثر منتقدان قالب نکنند. این کار به اندازه کافی نقاط قوت داشت که نقاط ضعفش دیده نشود.

ده نمکی در پاسخ به این سوال که چرا دیالوگ‌ها شعارگونه بود گفت: اگر همین دیالوگ ها در اثر دیگری شنیده می شد می گفتند استاد چه چیزهایی می خواسته بگوید. اینجا چون مطالبه مردم است می گویند شعار است. برخی چون از این حرف ها خوششان نمی آید می گوید شعار است. وقتی درباره مطالبه‌گری حرف می‌زنیم نمی‌توانیم دیالوگ‌های طنز داشته باشیم.

اعمال ممیزی را نمی پذیرم

ده‌نمکی درباره نحوه همکاری خودش با پخش تلویزیون تاکید کرد: روز اول با مسوولان سیما فیلم طی کردم که اگر نظری دارید روی متن بگویید. چون من اعمال ممیزی روی میز تدوین را نمی پذیرم. سریال مثل یک رمان می ماند. مخاطب نمی‌تواند صفحه اولش را بخواند و کنار بگذارد. باید تا آخر صبر کند و ببیند نتیجه کار چه می شود.

وی افزود: مسوولان سیما فیلم و شبکه ایستادگی کردند که بعضی حرف‌ها زده شود. یک جاهایی ۵ درصد نقطه نظراتی اعمال شد. ولی در نهایت سریال چیزی که می خواستیم شد.

ده‌نمکی با قدردانی از کسانی که در شرایط کرونا فیلم و سریال ساخته‌اند بیان داشت:  کسانی که در این شرایط فیلم و سریال تولید می‌کنند کارشان کمتر از مدافعان سلامت نیست.

درباره فصل دوم تصمیم قطعی نگرفته‌ام

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره ساخت فصل دوم دادستان گفت: هنوز در این مورد فکر نکردم و تصمیم قطعی نگرفته‌ام. یکی از شخصیت‌های سریال در داستان تیر خورده و برای ساخت ادامه باید او را زنده کنیم.

وی درباره چگونگی توافقش با سیمافیلم توضیح داد: طرح اولیه دادستان برای سینما بود. همزمان با مسوولان سیما فیلم مذاکراتی برای ساخت یک سریال داشتم. آنها وقتی این طرح را شنیدند پسندیدند. من اقتضایات آنتن و رسانه ملی و حساسیت هایش را می‌شناختم. به سیما فیلم گفتم فشارها زیاد است. باید آماده پرداخت هزینه باشید و سمت ممیزی نروید.

وی مضمون سریال دادستان را مطالبه گری و مطالبه نسل امروز از دیروز خواند و گفت: این سریال به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفته و در سایت تلوبیون مجموعا ۳ میلیون بار دانلود شده که شگفت انگیز است.

هلیا امامی، یکی از بازیگران سریال در ادامه جلسه گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم با بخشی متوجه شدم که آذر روبروی یک موسسه مالی دیالوگ می‌گفت. آن زمان نمی فهمیدم قرار است چه مسوولیت بزرگی بر دوش من قرار بگیرد. الان می‌فهمم که چه کار کرده‌ام. مردم واقعا من را در آن نقش پذیرفتند و اگر قرار بوده جایزه بگیرم از مردم گرفته ام.

طرف مقابل را خلع سلاح کنیم

علی سلیمانی، دیگر بازیگر سریال نیز اظهار داشت: در سریال‌ها باید اختلاس و آقازادگی را به نیت اصلاح مطرح کنیم. طرف مقابل قصدش از بیان این مسایل تخریب است و اگر ما نیت اصلاح داشته باشیم، طرف مقابل را خلع سلاح کرده‌ایم. من به مسوولان تلویزیون تبریک می گویم که با وجود مخالفت ها شجاعت پخش این سریال را داشتند.

محمد حسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما در پایان سریال ضمن تشکر از نقد سازنده و پایان امیدبخش سریال دادستان به آماری درباره انعکاس اخبار و گزارش‌های قوای مجریه، مقننه و قضاییه در تلویزیون اشاره کرد و گفت: بعضی اوقات دوستان دولت گلایه می کنند که در صداوسیما دیده نمی شوند. از ابتدای فرورودین ۹۹ تا اخر بهمن سال جاری از مجموع فضایی که در اختیار سه قوه قرار گرفته ۷۱ درصد آن در اختیار قوه مجریه بوده است و مسوولان در شبکه‌های مختلف در تهران و شهرستان‌ها خدماتشان را گفته‌اند.

** سازندگان مجموعه تلویزیونی دادستان به کارگردانی مسعود ده نمکی صبح امروز یکشنبه ۱۷ اسفند، از ساعت ۱۱ تا ۱۲ با حضور در واحد ۱۶۲ صدا و سیما با مخاطبان خود به صورت تلفنی گفتگو کردند و پس از آن نیز نشست این سریال به صورت مجازی برگزار شد.

منبع: الف

کلیدواژه: سریال دادستان سیما فیلم ده نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای موفق طرح نور گفت: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است، افزود: می‌بینیم که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات کشور هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد، استقلالی که اکنون وجود دارد تا انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور گفت: نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند و این دستاورد بزرگ را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث جمهوریت نظام همواره حضور مردم را در انتخابات تحت هر شرایطی دیدیم، چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و چه سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سو علیه ایران به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نور در جامعه بسیار مؤثر بوده است، بیان کرد: با نهاد فراجا و برخی نهادهای دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به‌صورت جامع و با برنامه‌ریزی تداوم یابد.

دادستان کل کشور از بانوانی که مخاطب در طرح نور بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی کرد و در خصوص اینکه هیچ گونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد تصریح کرد: اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل شده است و به معاون حقوقی قوه قضائیه ارسال گشته است تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم اما باید بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل و فصل شود.

کد خبر 747675

دیگر خبرها

  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • جرات نمی‌کنم برای کروس کری بخوانم!
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود