Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:59:48 GMT

افزایش ۵ هزار و ۸۶۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۰۱۵

افزایش ۵ هزار و ۸۶۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۸۶۰ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 17 اسفند) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1627 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 168 هزار واحد آغاز شد اما در ادامه روز این روند معکوس شد به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۸۶۰ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۲۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۸۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۷ واحد افزایش به رقم ۸۵۹ هزار و ۶۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 1150، وتجارت با 224، اپال با 155 و شتران با 150 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، وتجارت - بانك تجارت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، ثاميد - توسعه و عمران اميد و آبادا - توليد نيروي برق آبادان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، فخوز، شبندر، شپنا، فارس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وامید، خودرو و وپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس) با ۵.۴۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای شبریز، فخوز، غپاک ، شبندر و فایرا بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش‌ مازندران) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خبهمن، وسپه، شوینده، وپارس، سخاش و افق قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۲۸  هزار و ۷۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 16 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۱۷۲ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۴۴ واحد رسید. روز گذشته تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه شانزدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۳۱ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۹ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۹۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱۵ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۶  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۰۵ واحد کاهش به رقم ۸۵۴ هزار و ۸۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۶۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، شستا، شپنا، وبملت و وپاسار با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، فولاژ، شسپا و شبهرن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا(نفت سپاهان) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، شبهرن، چکاوه، غپاک و برکت بود. همچنین نماد معاملاتی وتجارت(بانک تجارت) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سغرب، وبملت، فملی، شتران، سفارس و خاهن قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۵۸  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۸ هزار و ۶۲۸  نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ بیشترین کاهش شاخص کل بورس همچنین شاخص یک میلیون تاثیر منفی شاخص بازار هزار واحد روز گذشته پس از آن واحد رسید شاخص قیمت ۵ هزار هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با رشد ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۸۶۷ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۳,۸۰۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۹,۴۰۳.۹۶۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746311

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳