Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت بهداشت روز یکشنبه طی اطلاعیه ای از مردم خواست: تخم مرغ را در بسته بندی های بهداشتی خریداری و بسته بندی آن را ضدعفونی کنید. همچنین تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنید و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ، آن را در یخچال بگذارید.

وزارت بهداشت تاکید کرد: تخم مرغ را از فروشگاه هایی که مبادرت به نگهداری تخم مرغ در یخچال می کنند، خریداری کنید و تخم مرغ های غیربسته بندی را به دلیل اینکه دارای امکان شکستگی، ترک و آلودگی هستند، خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اگر طی حمل به منزل تخم مرغی ترک برداشت یا شکست محتویات آن را در یک ظرف تمیز و درپوش دار ریخته، در یخچال نگهداری و طی حداکثر دو روز آن را مصرف کنید. هرگز تخم مرغ را برای نگهداری نشویید زیرا راه ورود میکروب از طریق منافذ موجود روی پوسته باز می شود و آلودگی به داخل آن راه می یابد، ولی بسته بندی آن را ضدعفونی کنید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بهترین درجه حرارت نگهداری تخم مرغ در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۵ درصد است. همچنین گرمای بیش از حد باعث تسریع در کاهش کیفیت تخم مرغ و افزایش سرعت فاسدشدگی آن می شود که این امر خود را با مخلوط شدن زرده و سفیده نشان می دهد.

تخم مرغ دارای روزنه های بسیاری در سطح پوسته است و از این طریق قادر است بوی سایر مواد غذایی را به خود جذب کند بنابراین برای جلوگیری از این امر تخم مرغ ها را در بسته بندی خود در یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ تازه را می توان حدود چهار هفته در یخچال نگهداری کرد. این ماده غذایی نیز مانند همه مواد غذایی باید تاریخ مصرف مناسبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت تخم مرغ کرونا ویروس یخچال نگهداری وزارت بهداشت بسته بندی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود

 فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس گفت: «مراقب باشید به بهانه توقیف خودروها به‌دلیل بی‌حجابی، مراکزی برای اقدام‌های غیرقانونی ایجاد نشود.»   به گزارش عصر ایران؛ سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.

وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید