Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:23:19 GMT

درختکاري نوار مرزي ايلام بايد افزايش يابد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۱۵۹

درختکاري نوار مرزي ايلام بايد افزايش يابد

خبرگزاری آریا - سرپرست استانداری ایلام گفت: توسعه و افزایش درختکاری در نوار مرزی باتوجه به وجود ریزگردها باید بیشتر از گذشته در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام، محمد نوذری در آیین کاشت 300 اصله نهال در محوطه دانشگاه ایلام اظهار داشت: وجود درختان و نهال ها در نوار مرزی باعث کاهش نفوذ ریزگردها به داخل استان ایلام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت درخت کاری و کاشت نهال، باید این موضوع مهم در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

سرپرست استانداری ایلام یادآور شد: مردم باید به اهمیت نهال کاری و حراست از جنگل ها واقف باشند و مشارکت مردم باید در زمینه درختکاری بیشتر از گذشته باشد.

ایلام، الگوی استان موفق نهال کاری در کشور است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هم گفت: احساس مسوولیت داشتن در برابر عرصه های طبیعی و جنگل ها وظیفه ای همگانی است.

رضا احمدی افزود: مردم یکی از پایه های اصلی پروژه های منابع طبیعی هستند و از همان لحظه تصمیم گیری و طراحی تا اتمام کار حضور و مشارکت مردم لحاظ می شود.

وی یادآور شد: در هفته درختکاری و منابع طبیعی یک میلیون اصله نهال در عرصه های مختلفی چون طبیعی، خصوصی، معابر عمومی، محوطه های آموزشی و اداری با همکاری مردم و مسوولان انجام می گیرد.

احمدی اضافه کرد: در فصول درختکاری سال جاری در عرصه ای به وسعت 20 هزار هکتار 2 میلیون هکتار کاشت شده است.

وی در مورد تولید نهال در استان ایلام هم اظهار داشت: استان ایلام بهترین تولیدکننده نهال است و در سال جاری 12 هزار اصله نهال تولید کرده است و بنابر برنامه ریزی های انجام گرفته 20 میلیون اصله نهال سال آینده در استان تولید خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: هدف اصلی برنامه های منابع طبیعی افزایش سطح توسعه اراضی جنگلی در استان ایلام است و در این راستا از پژوهش های علمی دانشگاهی و مراکزی علمی و پژوهشی استفاده می شود.

محوطه های دانشگاه ایلام دارای باغاتی از درختان مثمر است

رییس دانشگاه ایلام هم افزود: با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری محوطه های دانشگاه ایلام طی سال های اخیر درختکاری شده است و این روند کماکان ادامه دارد.

محمد علی اکبری یاداور شد: در محوطه های دانشگاه از درختان و باغات مثمر نظیر زیتون، توت، گردو و انجیر کشت شده است و امروز نیز 300 اصله نهال دیگر در محوطه دانشگاه کاشت شد.

به گزارش آریا، این برنامه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دانشگاه ایلام انجام گرفت.

همه ساله از 15 تا 21 اسفند به نام هفته درختکاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است.

همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی شعار امسال این هفته است.

استان 2 میلیون هکتاری ایلام دارای یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه طبیعی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام دانشگاه ایلام منابع طبیعی استان ایلام اصله نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • کشف پیکر صدها فلسطینی در گورهای دسته‌جمعی، فرانسه را نگران کرد!
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد