Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه سوداگری به چوب‌های جنگلی رسیده است، گفت: افزایش قیمت چوب سبب دست‌درازی سودجویان و قاچاقچیان چوب به عرصه‌های جنگلی و حتی باغات مردم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی با اشاره به اهمیت حفاظت و حراست از جنگل‌ها اظهار داشت: جنگل‌ها علاوه بر کارکردهای مختلفی که دارند یکی از بزرگترین منابع تأمین کننده آب هستند و تخریب این عرصه‌ها، مشکلات بیشتری را در زمینه کم‌آبی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راه‌های حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را اجرای طرح کاداستر عنوان کرد و افزود: حدود یک میلیون و 271 هزار هکتار از مساحت استان جزو عرصه‌های منابع ملی است که طرح کاداستر ( حدنگاری) در آنها اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: تا کنون یک میلیون و 100 هزار هکتار از این عرصه‌ها حدنگاری شده که افزون بر 80 درصد عرصه‌های منابع ملی را شامل می‌شود.

وی توضیح داد که 83 درصد عرصه‌های جنگلی، 76 درصد از مراتع و 92 درصد از سواحل استان حدنگاری شده است و باقی مانده آن نیز تا پایان امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی / کانون‌های قاچاق چوب شناسایی شد‌تراژدی قاچاق چوب در ایران|‌ قطع بی‌رویه بلوط‌ها و قاچاق چوب در جنگل‌های زاگرس/ تغییر مسیر قاچاقچیان به سمت درختان باغیتراژدی قاچاق چوب در ایران| تبر تیز قاچاقچیان حرفه‌ای بر اندام نحیف جنگل‌های هیرکانی/ 643 پرونده قضایی در گلستان تشکیل شد + فیلم

لطفی به قاچاق چوب و تشدید نظارت‌ها در این حوزه هم اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت چوب سبب شده تا قاچاقچیان طمع بیشتری به درختان جنگلی و حتی باغات مردم داشته باشند. بارها مشاهده شده که افراد سودجو درختان برخی باغات را قطع و شاخ و برگش را همانجا جدا کرده و چوب‌ها را با خود می‌برند.

وی اظهار داشت: در همین زمینه کانون‌های قاچاق چوب در عرصه‌های جنگلی استان شناسایی شده و با کمک پلیس امنیت اقتصادی، نظارت بیشتری بر محموله‌های چوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در همین رابطه به ویژه در یکی دو ماه گذشته چند شبکه قاچاق چوب شناسایی و منهدم شد.

وی اضافه کرد: بازرسی و نظارت بر مراکز خریداری، دپو و کارخانجات چوب نیز برای شناسایی محموله‌های قاچاق افزایش یافته است.

انتهای پیام/582/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق چوب منابع طبیعی جنگل ها عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد برخورد قضایی با متعرصین انجام می‌شود و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند، چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند، چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و سازهایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود