Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:36:15 GMT

جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۳۹۴

جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۱۷ اسفندماه) در جلسه شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه امیدواریم این‌گونه جلسات خروجی مناسبی داشته باشد، اظهار کرد: موضوع جمعیت برای ایران یک مسئله مهم بوده و این موضوع برای سایر کشورها نیز به مسئله مهمی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت یکی از مقوم‌های حوزه سرزمینی است، به طوری که هر چه جمعیت جوان‌تر و بالنده‌تر باشد، بر افزایش باروری، اشتغال، تولید و توسعه اثرگذار است، به همین دلیل باید به توسعه انسانی در حوزه جمعیتی توجه کنیم؛ چراکه رفاه و سواد از شاخص‌های مهم جمعیت بوده و توجه به این موضوعات می‌تواند بر پویایی و توسعه‌یافتگی جامعه اثرگذار باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه شورای راهبردی برای سال آینده در استان زنجان باید اقدامات اثرگذاری انجام شود، افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود. برای جلوگیری از مشکلات جمعیتی باید اقدامات مداخله‌ای انجام دهیم. اگر در حوزه مسائل جمعیت بر اساس راهبردها و سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کنیم، می‌توانیم بسترهای آن را در استان فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی به لحاظ روانی و اجتماعی برای افزایش نرخ باروری در جامعه انجام شود و این موضوع باید بیشتر از سطح جانشینی اتفاق بیفتد. همچنین باید بررسی شود که کدام عوامل می‌تواند بر جانشینی و باروری اثر بگذارد که قطعاً اولین نکته تحکیم بنیان خانواده است؛ چراکه باروری در درون خانواده تحقق پیدا می‌کند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه خانواده به عنوان یک محور در توسعه جمعیت مطرح است، گفت: باید سلسه اقدامات لازم توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شود. همچنین این موضوعات در جلسات ستاد صیانت از بنیان خانواده باید مطرح شده و بررسی شود. علاوه ‌بر آن باید موضوعات تقویت، تحکیم بنیان و باروری در خانواده‌ها بررسی شود.

وی یادآور شد:  حتماً باید دستگاه‌های مختلف مانند امور بانوان استانداری، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، امور اجتماعی استانداری، صدا و سیمای مرکز زنجان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و این سازمان‌ها باید ساز کارهای خود را در جلسات ستاد صیانت از خانواده بررسی کرده و نتیجه آن را در شورا مطرح کنند. موضوع دوم که می‌تواند بر افزایش باروری و رشد جمعیت اثر داشته باشد، رفع موانع ازدواج در جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه این موضوع باید در ستاد ساماندهی جوانان در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قرار گیرد، اظهار کرد: موانع ازدواج باید در استان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع این موانع نیز ارائه شود. همچنین باید مشخص شود که چه اقدامات مداخله‌ای اعم از ارائه تسهیلات، اقدامات فرهنگی و غیره را می‌توانیم برای حل این مشکلات در جامعه انجام دهیم. ورزش و جوانان، صدا و سیما و امور بانوان استانداری به عنوان سه دستگاه محوری با مشارکت سایر دستگاه‌ها در این زمینه اقدام و پیگیری‌های لازم را انجام داده و نتیجه آن را در جلسه شورای توسعه استان مطرح کنند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر بعد فرهنگی مسئله، خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی ما با آموزه‌های دینی و آموزه‌های ایرانی که در آن پرورش یافتیم، تقویت شود، میزان تعلق نسل امروز جامعه افزایش یافته و به همه آموزه‌ها عمل خواهد کرد. در حوزه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی انتظار داریم حوزه‌های علمیه سازمان تبلیغات و امور بانوان سلسه مراتب را برای تبلیغ و ترویج این فرهنگ انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان جمعیت پیری جمعیت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود