Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی زنجان اظهار داشت: این مراکز طبق تفاهمنامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کل استان‌ها افتتاح و دایر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندانیان خاطرنشان کرد: نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرای مشاوره برای نظارت و پایش، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت توانمندسازی در دوران محکومیت و اشتغال‌پذیری پس از آن و همچنین جهت بازدارندگی از ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان، مهمترین اهداف ایجاد این مراکز است.

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیش از این نیز برای زندانیان ارائه می‌شد، افزود: ایجاد مراکز مهارت‌آموزی، آموزش‌ها را کانالیزه و هدفمندتر می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص نحوه فعالیت مرکز مهارت‌آموزی گفت: ابتدا نیازسنجی شده و مشاوره می‌شوند و سپس دوره‌های مقرر در قالب دوره‌های مهارتی از طریق مربیان درون‌سازمانی یا برون‌سازمانی و یا مربیان افتخاری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان دوره‌ها طبق فرآیند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مهارت‌آموزان، آزمون به عمل می‌آید، اظهار داشت: در صورت موفقیت و کسب امتیاز لازم در این آزمون‌ها گواهی حضور در دوره یا گواهی مهارت برای مهارت‌آموزان صادر می‌شود.

انصاری افزود: در صورتی که مهارت‌آموزان دارای سواد پایینی باشند، گواهی حضور و در صورت کامل بودن سواد، گواهی استاندارد بین‌المللی مهارت صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر 2 گواهی مذکور برای اشتغال مهارت‌آموزان بعد از دوران محکومیت، کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص رشته‌ها و دوره‌هایی که ارائه خواهند شد، گفت: دوره‌های آموزشی بر حسب نیاز خواهد بود و پس از نیازسنجی، دوره‌ها در حوزه‌هایی که متقاضی بیشتری داشته باشد در بخش آقایان و بانوان ارائه می‌شود.

انصاری تاکید کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزان مهارت آموزی پس از آزادی آموزش ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند

اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی جلسه گذاشتند.

طرفداری | معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت:

وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد:

انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت:

نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان