Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات ایپو، میان اعضا و هواداران احزاب سیاسی این کشور (حزب دمکرات و حزب جمهوری‌خواه) در خصوص تاثیر حضور آمریکا در نهادهای بین‌المللی همچون ناتو، سازمان بهداشت جهانی و نیز سازمان ملل  اختلاف نظر وجود دارد.

در این نظرسنجی که در اوایل ماه فوریه صورت گرفته است، اکثر شرکت‌کنندگان گفته‌اند که به توانایی جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در رسیدگی به امور بین‌الملل، اعتماد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، براساس نتایج این نظرسنجی، بیشتر آمریکایی‌ها، مسایل اقتصادی و امنیت ملی را در زمره مهمترین اهداف بلند مدت کشورشان در حوزه سیاست خارجی در سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار آورده اند.

از مهمترین اولویت‌های مردم آمریکا در حوزه سیاست خارجی این کشور (براساس این نظرسنجی)، حفاظت از فرصت‌های شغلی آمریکایی‌ها، مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر، مقابله با حملات تروریستی، محدود کردن گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و توسعه روابط با متحدین آمریکا بوده است.

در گزارش این موسسه نظرسنجی آمده است: جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در حالی کارش را شروع کرده است که اکثر آمریکایی‌ها به توانایی های وی در رسیدگی به امور بین‌الملل اعتماد دارند این در حالیست که این میزان اعتماد نسبت به اوایل دوره ریاست جمهوری باراک اوباما کمتر و در مقایسه با سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر بوده است.

این میزان از اعتماد در آغاز دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ۷۴درصد و در سال نخست ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ۴۶درصد بوده است.

تقریبا از هر ۱۰ دموکرات و هوادارن این حزب، ۹ نفرشان (۸۸درصد) به توانایی بایدن در اداره امور خارجی اطمینان دارند، در مقابل تنها ۲۷ درصد از جمهوری‌خواهان و طرفداران این حزب، با این دیدگاه موافق اند.

 تنها ۱۷ درصد از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار می‌گویند که به توانایی بایدن در اداره امور خارجی اطمینان دارند. از میان جمهوری‌خواهان میانه‌رو و لیبرال نیز ۴۲ درصد این‌چنین می‌گویند. دموکرات‌های میانه‌رو و محافظه‌کار به یک اندازه نسبت به دموکرات های لیبرال به توانایی بایدن در اداره امور خارجی اطمینان دارند.

**اکثر آمریکایی ها طرفدار سازش با متحدان هستند، اما در راستای نقش فعال جهانی آمریکا اختلاف نظر دارند

در حالی که تنها ۱۱ درصد از مردم آمریکا خواهان این هستند که کشورشان به تنهایی رهبری جهان را در دست داشته باشد، ۷۸ درصدشان خواهان این هستند که آمریکا تنها بخشی از رهبری جهان را برعهده بگیرد در همین حال ۱۰ درصد از کسانی که دراین نظرسنجی شرکت داشته‌اند بر این باور بودند که آمریکا نباید هیچ نقش رهبری در جهان را برعهده داشته باشد.

از کسانی که طرفدار این بودند که آمریکا بایستی تنها بخشی از رهبری جهان را برعهده بگیرید سوال شد که آیا آمریکا باید فعال‌ترین کشور در این زمینه باشد یا خیر؟ اکثریت این گروه (یا ۴۸ درصد عموم مردم) خواهان این بودند که آمریکا به اندازه سایر کشورها فعال باشد و ۲۹ درصدشان عنوان کردند که آمریکا باید از همه فعال‌تر باشد.

با اختلاف کمی، اکثریت آمریکایی‌ها (۵۴درصد) می گویند که بسیاری از مشکلاتی که کشورشان با آن‌ها رو به رو است، در صورت همکاری با بقیه کشورها می‌تواند رفع شود، در مقابل ۴۵ درصد افراد می‌گویند با این روش، بخش کمی از مشکلات رفع می‌شوند.

نیمی از آمریکایی‌ها می‌خواهند که اهمیت کمتری به مشکلات آن سوی آب‌ها داده شود و دولت بر مشکلات موجود در خانه تمرکز کند، درحالی که ۴۹ درصد پاسخگویان می‌گویند که بهترین رویکرد برای آینده کشور، فعالیت در امور بین‌المللی است.

در همین حال نزدیک به دو سوم از آمریکایی‌ها ، بر این باورند که منافع آمریکا از عضویت در سازمان‌های بین‌المللی چون ناتو، سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی به مراتب بیشتر از پرداخت حق عضویت به این نهادها است. از هر ۱۰ عضو حزب دمکرات، هشت نفرشان اعتقاد به سودمند بودن عضویت در چنین نهادهای بین المللی دارند. این در حالی است که تنها ۳۸ درصد از جمهوری‌خواهان با سودمند بودن عضویت آمریکا در سازمان بهداشت جهانی، ۴۶ درصدشان با سودمند بودن عضویت این کشور در سازمان ملل و حدود ۵۵ درصدشان با سودمند بودن عضویت آمریکا در ناتو موافق هستند.

** اعتماد اکثریت آمریکایی ها به توانایی های بایدن در حوزه سیاست خارجی

۶۰  درصد از آمریکایی‌ها بیان می‌کنند که به عملکرد بایدن در حوزه سیاست خارجی اعتماد دارند  در حالی که در حدود ۳۹ درصد از مردم می گویند که وقتی بحث بر سر مشکلات جهانی باشد به درستی عملکرد وی اعتماد ندارند. اگرچه که نگاه حزبی‌ها(جمهوری خواهان و دمکرات ها) نسبت به توانایی‌های بایدن در صحنه جهانی  بسیار متفاوت است. شمار زیادی از جمهوری‌خواهان و هواداران این حزب، می‌گویند که مطمئن نیستند که بایدن در صحنه جهانی، اقدام درست را انجام دهد. ۷۲ درصد از آنها می گویند که اعتماد ندارند و ۴۷ درصد شان می‌گویند اصلا اعتماد ندارند.

**اختلافات گسترده حزبی در اعتماد به بایدن در حوزه رسیدگی به امور جهانی

در طول دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دموکرات‌ها نسبت به عملکرد وی در امور بین المللی اعتماد کمی داشتند در همین حال، جمهوری‌خواهان به توانایی‌های ترامپ در حل مشکلات خارجی اعتماد بیشتری داشتند. بیش از هشت نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه می‌گویند که حداقل اعتماد را به ترامپ در طول دوره اش داشته اند.

در حال حاضر دموکرات‌ها و جمهوری خواهان و هواداران این دو حزب، نظرات مختلفی را نسبت به توانایی بایدن ابراز می‌کنند : ۸۸ درصد از  دموکرات‌ها به توانایی بایدن اعتماد دارند تا درباره امور جهانی، تصمیم درست بگیرد، درحالی که فقط ۲۷ درصد از جمهوری‌خواهان این چنین می‌گویند.

ارزیابی‌های اولیه از میزان اعتماد جمهوری‌خواهان به بایدن، کمی نسبت به اعتماد دموکرات‌ها به ترامپ در سال ۲۰۱۷ بیشتر است : آن موقع ۱۶ درصد دموکرات‌ها معتقد بودند که به ترامپ اعتماد دارند تا در امور بین المللی، اقدام درست را انجام دهد.

** بسیاری از آمریکایی‌ها می خواهند که منافع متحدان آمریکا در نظر گرفته شود

در مورد تصمیمات سیاست خارجی، حدود دو سوم آمریکایی‌ها می گویند که آمریکا باید منافع متحدان خود را در نظر بگیرد، حتی اگر آن به معنی مصالحه باشد. براساس این نظرسنجی حدود ۳۴ درصد شرکت کنندگان می‌گویند که آمریکا باید منافع ملی خود را دنبال کند، حتی اگر متحدانش به شدت مخالف باشند. از سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد آمریکایی‌هایی که حامی "در نظرگیری منافع متحدان آمریکا" هستند، نسبتا ثابت مانده است.

۸۰ درصد از دموکرات ها و  ۴۷ درصد از جمهوری خواهان معتقدند که آمریکا باید منافع متحدان خود را در نظر بگیرد و مصالحه کند، در مقابل، ۵۱ درصد از جمهوری خواهان و ۲۰ درصد از دموکرات ها معتقدند که  آمریکا باید بیشتر به دنبال منافع ملی خود باشد، حتی اگر این موضوع، مخالف نظر متحدان این کشور باشند.

** اختلاف نظر آمریکایی ها بر سر موضوع " تاثیر همکاری های بین المللی بر حل مشکلات این کشور"

 بیش از نیمی از پاسخگویان باور دارند که دولت می تواند بیشتر مشکلات پیش روی کشورشان را با همکاری دیگر کشورها رفع کند در مقابل ۴۵ درصد از افراد معتقدند از این طریق، مشکلات اندکی رفع می‌شوند. حدود ۶۳ درصد از آمریکایی های اسپانیایی تبار معتقدند که بسیاری از مشکلات پیش روی آمریکا با همکاری کشور های دیگر قابل حل است، که این رقم به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از تعداد شهروندان سفید پوستی است که این باور را دارند.

۶۳ درصد آمریکایی‌ها دارای مدرک تحصیلات تکمیلی معتقدند که با همکاری‌های بین المللی بسیاری از مشکلات ایالات متحده را می توان حل کرد، در حالی که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها با سطح تحصیلات دیپلم یا کمتر بر این موضوع باور دارند.

در پاسخ به موضوع تاثیر همکاری های بین المللی بر حل مشکلات آمریکا از نگاه دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، حدود ۷۱ درصد از دموکرات‌ها  و حدود ۳۳ درصد از جمهوری خواهان معتقدندکه همکاری با کشورهای دیگر می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی آمریکا را حل کند.

همچنین ۶۶ درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند که با تعامل با کشورهای دیگر احتمال دارد مشکلات اندکی رفع شود.

https://www.pewresearch.org/politics/۲۰۲۱/۰۲/۲۴/majority-of-americans-confident-in-bidens-handling-of-foreign-policy-as-term-begins/

برچسب‌ها جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی اخبار کنکور درصد از جمهوری خواهان حوزه سیاست خارجی توانایی بایدن بسیاری از مشکلات جمهوری خواهان آمریکایی ها بین المللی منافع متحدان ریاست جمهوری اعتماد دارند همین حال اختلاف نظر دموکرات ها امور بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!