Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، گالری راوی هنر از ۲۲ اسفند میزبان منتخبی از آثار احمد میرزا (میرزازاده) هنرمند عرصه نقاشی‌ و نقاشی‌خط می‌شود.

او درباره فضای آثار این نمایشگاه و تفاوت آن با نمایشگاه‌های قبلی‌اش گفت: این هفتمین نمایشگاه انفرادی من است. سه نمایشگاه انفرادی خارج از کشور و چهار نمایشگاه هم در داخل کشور داشته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه شامل تعدادی خط‌فرش، خط آئینه و کارهای اسپیرال یا چرخشی است که خط‌ها در آن‌ها دفرمه شده و مفهوم دگرگونی و استحاله را به مخاطب می‌رساند. به لحاظ ابعاد بیشتر آثار بزرگ و تعدادی هم کارهای کوچک است.

وی در توضیح سبک ابداعی خود با عنوان «خط فرش» بیان کرد: در تکنیک خط‌فرش، تکه‌های فرش‌های قدیمی و دست‌بافت که سالیان سال زیر پای ما ایرانی‌ها بوده، به حروف خوشنویسی تبدیل می‌شوند، انگار می‌خواهند حرفی از دل تاریخ و از گذشته‌ها بزنند. 

احمد میرزا در نمایشگاه جدیدش با توجه به مقدمات کار حدود ۲۰ اثر را که همگی مربوط به ۲ سال گذشته هستند روی دیوار ببرد. افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ است.

 

 

* آثار شهرام انتخابی طی ۲ روز به نمایش در می‌آید

مجموعه‌ای از آثار ویدئو و طراحی شهرام انتخابی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۸ و ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در هتل تاج محل واقع در خیابان شیخ بهایی به نمایش در می‌آید.

انتخابی ساکن برلین و دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک در دانشگاه هنرهای زیبا و همچنین رشته معماری، شهرسازی و زبان در ایتالیاست. آثار او غالباً با نگاهی جامعه‌شناسانه شکل می‌گیرند و بیشتر روایت‌هایی از زندگی مهاجرین در غرب هستند. برخلاف آثار ویدئو، پرفورمنس و چیدمان‌های شهرام انتخابی که از شهرت برخوردارند، آثار طراحی او کمتر دیده شده‌اند. 

صورت‌های چندگانه هنرمند در طراحی‌های سوررئال و کاراکترهای عجیب و رویاگونه، لایه‌های گوناگونی را با هم ترکیب می‌کنند: اساطیر، تصورات آخر زمانی، و عناصر امروزی. از این طریق هنرمند لایه‌های جدیدی از معنا را که ریشه‌های عمیق در پدیده زیستن میان دو فرهنگ در تاریخ انسان دارد باز می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد میرزا نقاشیخط شهرام انتخابی شهرام انتخابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برپایی نمایشگاه‌های هنر علاوه بر نمایش زیبایی ها، موجب آرامش جسم و روح انسان‌ها می شود. در همین راستا به منظور نشان دادن فرهنگ و هنر، هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در شهرستان لارستان استان فارس آثار خود را به نمایش گذاشتند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: مدینه صابری - فارس

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه و بازارچه سنتی صنایع دستی در مدرسه هاجر دهگلان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر