Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علیرضابیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، بهره مندی از مزیت های دوجانبه اقتصادی و تجاری را از اهداف ایجاد چنین نقاط مشترک اقتصادی در مرزها بیان و اضافه کرد: این موضوع در مرز با افغانستان، آذربایجان و عراق می تواند بسیار ثمربخش بوده و امتیازات بخش خصوصی در این راستا به منصه ظهور خواهد رسید.

وی اظهار داشت: شرایط تحریمی به ناچار کشور را به سمتی هدایت می‌کند که باید با همسایه ها به تفاهماتی برای متمرکز شدن مزیت ها در یک نقطه مشترک مرزی دست پیدا کنیم، از این رو در مرزهای یاد شده می توان به دنبال ایجاد فرصت های مقتضی بر اساس منافع دوجانبه پیش رفت و عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضابیگی با اشاره به اینکه پیشتر شورای توسعه غرب کشور درباره ایجاد چنین نقاط مشترک تصمیم گیری می کرد، افزود: اما در حال حاضر این اختیار از این شورا سلب شده و دولت آن را به وزارت کشور سپرده است.

وی گفت: برای ساماندهی شرایط موجود در مرزها باید نقاط مجاور در مرزهای عراق مانند سردشت، پیرانشهر و باشماق و نیز مرز بازرگان، منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه اعلام شده و سازو کارهای آن برای مراودات تجاری و اقتصادی بین طرفین آماده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به مشکلات کولبران در مرزهای غربی کشور اشاره کرد و گفت: ساماندهی کولبران ضروری است تا ضمن مدیریت فعالیت آن ها، از وارد شدن آسیب های امنیتی به کشور نیز جلوگیری شود.  

علیرضابیگی با بیان اینکه مناطقی که کولبران فعالیت می کنند در زمان های گذشته نقاط عملیاتی بود و برای حفظ، حراست و برقراری امنیت در آنجا، شهدای بسیاری را تقدیم کرده ایم، افزود: بعد از دستور رهبر انقلاب دیگر شاهد رخدادهای امنیتی در مناطق مرزی غرب کشور نیستیم و مرزنشینان برای پابرجا بودن اقتصاد و گذراندن زندگی خود به هیچ وجه اجازه تحرکات ضدانقلاب را نمی دهند.

وی اظهار داشت: در استراتژی امنیتی کشور، مرزنشینان بهترین مرزبانان هستند اما به شرط اینکه قادر به تامین منافع آن ها باشیم.

برچسب‌ها مرزنشینان احمد علیرضا بیگی روابط خارجی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان احمد علیرضا بیگی روابط خارجی مرزنشینان احمد علیرضا بیگی روابط خارجی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴

تیم ملی فوتسال افغانستان در پلی‌آف بازنده‌ها (انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴) به مصاف تیم ملی فوتسال عراق خواهد رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملی فوتسال افغانستان که برای اولین‌بار موفق به حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شده بود، روز گذشته با شکست مقابل تاجیکستان از حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ بازماند.

ملی پوشان فوتسال افغانستان در وقت‌های اضافه با نتیجه دو بر یک بازی را به تاجیکستان واگذار کردند.

شب گذشته با پیروزی ازبکستان در برابر ویتنام این فرصت برای ملی پوشان فوتسال افغانستان فراهم شد تا شانس خود را برای حضور در جام جهانی فوتسال ازبکستان محک بزند.

حالا روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران و ۱۱:۳۰ به وقت کابل، افغانستان به مصاف عراق خواهد رفت و در صورت پیروزی در این دیدار با برنده قرقیزستان و ویتنام بازی خواهد کرد. افغانستان در صورت پیروزی در این مسابقات به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان