Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@14:51:52 GMT

کشف یک مخفیگاه تروریستهای داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۲۸۳

به گزارش ایرنا، جرف النصر که نام پیشین آن «جرف الصخر» است، منطقه‌ای راهبردی بین استان های بابل، بغداد و الانبار برای دسترسی و ورود به شهر مقدس کربلا از سمت جنوب غربی پایتخت عراق محسوب می‌شود.

این منطقه همچنین بخشی از کمربند حفاظتی جنوب غربی شهر بغداد پایتخت عراق است.

سپهبد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مهر ۹۳ با فرماندهی عملیاتی به نام «عاشورا» منطقه جرف الصخر را از لوث وجود و اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از ۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و ۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و فهرست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ مورد عملیات بمب‌گذاری نیز افشا شد.

به دنبال بازپس‌گیری این منطقه، شورای استانی بابِل اعلام کرد که از این پس نام آن را از جرف الصخر به معنای «ساحل سنگی» به جرف النصر به معنای «ساحل پیروزی» تغییر می‌دهد.

گروه تروریستی داعش همواره می کوشد با کنترل این منطقه راهبردی مسیر خود را برای ورود به شهرهای مهم بغداد پایتخت و کربلای معلی هموار کند.

«ستاد عملیات جزیره» نیروهای «الحشد الشعبی» امروز در بیانیه ای از کشف یک پناهگاه مهم تروریست های داعش در منطقه جرف النصر در شمال استان بابل خبر داد.

 الحشد الشعبی در این این بیانیه اعلام کرد که نیروهایی از تیپ های 46 و 47 این سازمان رزمی در عملیاتی پیش دستانه و مبتنی بر رصد و اطلاعات امنیتی دقیق در منطقه «عویسات» در جرف النصر یک مخفیگاه تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای الحشد الشعبی به کوشش های اطلاعاتی و امنیتی خود برای شناسایی و نابودی تروریست ها ادامه می دهند تا مسیر تلاش های داعش را برای هدف قرار دادن شهروندان و تضعیف امنیت عراق ببندند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جرف النصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد