Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، متن حکم دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دکتر حسین وطن‌پور به شرح زیر است: «باتوجه به سوابق علمی و اجرایی جنابعالی بدین‌وسیله به عنوان «نماینده وزیر و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی کوویدـ۱۹» منصوب می‌شوید.

۱- به خوبی می‌دانید که سال‌هاست آرزو دارم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قطب‌های تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک مطرح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شأن این کشور با سابقه تاریخی و علمی و همچنین اندیشه‌ها و توانمندی‌های بی‌بدیل دانشمندانش دراز کردن دست به بیرون از مرزها برای ایمن‌سازی مردم عزیزش نیست، خوشبختانه با تشکیل کمیته ملی واکسن و دعوت از همگان برای تولید داخلی واکسن کوویدـ۱۹ اتفاقات عظیمی رقم خورد و امروز با لطف پروردگار و بهره‌گیری از دانش بومی تعدادی از تولیدکنندگان داخلی در فاز کارآزمایی بالینی واکسن‌هایشان هستند.

همکارانمان در سازمان غذا و دارو تلاش کرده‌اند استانداردهای بسیار علمی و در ضمن کارگشا تهیه و مساعدت کنند، مع‌الوصف انتظار می‌رود جنابعالی با تشکیل جلسات مستمر مشکلات اجرایی تولیدکنندگان را بررسی و گره‌گشایی کنید و هرکجا مداخله اینجانب ضرورت داشت، منعکس کنید.

۲- تولید صنعتی نیازمند تمهیداتی به کلی متفاوت از تولید آزمایشگاهی است، لذا ضروری است با دوراندیشی و حل و فصل مشکلات مجموعه‌های تحقیقاتی و تولیدی به گونه‌ای عمل شود که همزمان با طی مراحل کارآزمایی بالینی مقدمات تولید انبوه فراهم شود، در این راستا ارزیابی نیازهای هر کدام مبتنی بر پلتفرم‌های متفاوت و تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز بسیار مهم و حیاتی است. 

در این زمینه با توجه به محدودیت مواد جانبی تولید واکسن به خصوص ژل و مدیا که مورد استفاده اکثر آنهاست، ضرورت دارد کارگروهی جهت تأمین موارد مذکور تشکیل و با برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان مواد اولیه کشور، تولید این مواد نیز در داخل پیگیری شود. البته برای تولید بچ‌های اولیه شاید مجبور شویم با منبع‌یابی گسترده در جهان مواد جانبی مورد نیاز را تهیه کنیم.

۳- در برنامه زمان‌بندی اولیه اینجانب و تولیدکنندگان داخلی به خصوص انستیتوپاستور، بنیاد برکت و انستیتو رازی شروع تولید به ترتیب در بهار و تابستان آینده بود. هرچه بتوانیم مشکلات را کمتر، طی دوره را عالمانه سریع‌تر و به شیوه جهادی عمل کنیم دوره التماس به بیرون کوتاه‌تر و عمر آفتاب سربلندیمان طولانی‌تر خواهد شد. 

توفیق جنابعالی را در این مأموریت مهم از خداوند بزرگ مسئلت دارم».

پیش از این دکتر حسین وطن‌پور مسئولیت دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت.
 

کد خبر 589339 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سعید نمکی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سعید نمکی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

کد خبر 750806

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد