Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت دو روستای رضی‌آباد و محمودآباد برای برخورداری از شورای مستقل به حد نصاب رسیده، برای نخستین بار انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در این دو روستا برگزار شد و روستانشینان می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیش از این هشت روستای شهرستان دارای شورای اسلامی بودند.

فرماندار قرچک گفت: بر اساس ماده ۲ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن و با توجه به استقرار و سکونت افراد در دو روستای رضی‌آباد و محمودآباد، علاوه بر هشت روستای دیگر در روز ۲۸ خردادماه شاهد برگزاری انتخابات شوراها در این دو روستا خواهیم بود.

خطیبی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یک شنبه تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه جمعاً به مدت هفت روز ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ قرچک برگزاری سه انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را پیش رو دارد که حضور باشکوه مردم در این انتخابات، موجب ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی می‌شود.

فرماندار قرچک افزود: در برگزاری انتخابات، همچون گذشته قانون و منویات رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب مجریان است، در راستای سربلندی مردم، عزتمندی انقلاب و پاسداری از خون شهیدان، امانتدار آرای مردم هستیم چرا که این مهم از الزامات مشارکت حداکثری محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تبلیغات قانونی داوطلبان بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی انجام می‌شود و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید ابتدا منتظر تأیید صلاحیت باشند.

خطیبیگفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان که تحت هر عنوان مانند پیام تبریک مناسبت‌ها، تقدیر و تشکر، انتصاب و ... با استفاده از ابزارهایی نظیر بنر، پوستر، فضای مجازی و سایر امکانات انجام شود، بطور کامل رصد می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بهمن خطیبی ورامین ستاد انتخابات کشور قرچک انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بهمن خطیبی ورامین انتخابات ۱۴۰۰ بهمن خطیبی ورامین ستاد انتخابات کشور قرچک انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور شوراهای اسلامی دو روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند