Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:22:26 GMT

کرونا در نیمه نخست اسفند جان ۱۹ دزفولی را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۸۶۷

کرونا در نیمه نخست اسفند جان ۱۹ دزفولی را گرفت

به گزارش ایرنا رضا پورآیین روز یکشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: افزایش آمار فوتی‌ها در دزفول نشان می‌دهد ویروس در جامعه پخش شده و همه شهرستان آلوده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان دزفول بحرانی است، افزود: کرونای انگلیسی سرعت انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد وهمه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند بنابراین همه باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هرچه سریعتر زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند در غیراین صورت با ایجاد وضعیت غیرقابل جبران، کادر درمان دچار چالش جدی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: موارد مثبت کرونا در ۲ هفته اول اسفندماه نسبت به ۲ هفته اول بهمن ماه افزایش چشمگیری داشته که با ادامه این روند، آمار بیماران از خردادماه پارسال که پیک اول بیماری بود نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موارد بستری بیماران کرونایی از هفته چهارم بهمن ماه در حال افزایش است، افزود: موارد مثبت سرپایی ۶۶ در صدهزار نفر در نیمه اول اسفند به ۱۸۰ در صد هزار نفر رسیده یعنی سه برابر شده و نشان می‌دهد چرخش ویروس در بین مردم بالا بوده و با شیب ۹۰ درجه موارد مثبت در حال افزایش است.

پورآیین اظهارداشت: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در دزفول مربوط به افرادی است که با بیمار یا فرد مشکوک در خانواده تماس داشته‌اند همچنین تعداد افرادی که به دید و بازدید رفته اند یا با حضور در تجمعات مختلف مانند مراسم ترحیم و عروسی کرونا گرفته اند نیز زیاد است.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد افراد علاوه بر شرکت در تجمع‌ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و استفاده از ماسک در بین آنها کاهش چشمگیری یافته است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر، درصد استفاده از ماسک در دزفول به حدود ۵۱ درصد رسیده که شاخص پایینی است این درحالی است که برای ایمنی از کرونا بالای ۹۵ درصد مردم باید ماسک بزنند.

 وی میزان استفاده از ماسک در بین شاغلان را زیر ۷۵ درصد اعلام و بیان کرد: واحدهای صنفی که مشمول محدودیت هستند نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

پورآیین گفت: شاخص‌های رعایت فاصله اجتماعی در پایانه های مسافربری، سوپرمارکت‌ها و خواروبار فروشی‌ها مطلوب نیست و فقط حدود ۶۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند در حالی ‌که برای کنترل بیماری شاخص‌ها باید بالای ۹۵ درصد باشد.

وی درخصوص بازدیدهای مشترک بهداشت محیط نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون افزون بر ۱۸ هزار و ۸۰۰ بازدید از اصناف انجام شده که از این تعداد ۱۴ درصد معادل ۲ هزار و ۷۰۰ مورد منجر به صدور اخطاریه و ۱۶۰ مورد از اصناف نیز پلمب شدند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول خوزستان ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند

ایسنا/اصفهان بسکتبالیست‌های سبزپوش اصفهان دیدار نخست مرحله نیمه نهایی را با شکست پشت سر گذاشتند.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن در چارچوب دیدار اول مرحله نیمه نهایی لیگ‌برتر، امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ماه) در ورزشگاه ملت اصفهان میزبان طبیعت بود که با حساب ۸۴ بر ۷۴ نتیجه را واگذار کرد.

مهران حاتمی این دیدار را با ترکیب مسعود سلیمانی، محمدرضا اکبری، آرن داوودی، اصغر کاردوست، رسول مظفری، حسین مکاریان، مهدی مرادی‌نسب، روزبه ارغوان، علی کاشانی، سیامک ترابی‌خواه، دوایت باکس و جونز جمیل شروع کرد.

از امتیازات ابتدایی طبیعت حاشیه‌ امنی ۲ امتیازی ایجاد کرد، با اینکه ذوبی‌ها دو بار امتیاز را برابر کردند، اما باز مهمان تهرانی دست برتر میدان میشد. سبزپوشان اصفهان در کوارتر دوم بهتر ظاهر شدند و با استفاده بهتر از موقعیت‌ها و دفاع بهتر زیر تور آرام آرام از حریف فاصله گرفته و اختلافات را دو رقمی کردند.

برتری گاندوها همچنان ادامه داشت و ذوبی‌ها با حساب ۳۸ بر ۳۳ نیمه نخست را به پایان رساندند.

کوارتر سوم برای طبیعت متفاوت آغاز شد و توانست اختلاف امتیاز را جبران کرده و ۵۸ بر ۵۳ کار را پیش بیندازد.

در این نیمه پربرخوردتر و سرعتی‌تر دنبال شد و درصد خطاهای انفرادی دو تیم کمتر شد، با این حال نماینده پایتخت همچنان فاصله را با ذوب‌آهن حفظ کرد و به دو رقم رساند.

لحظاتی از دقایق پایانی دیدار نخست دو تیم در نیمه‌نهایی با درگیری لفظی دو بازیکن وقفه افتاد که در نهایت آرمان زنگنه، بازیکن پیشین ذوب و اکنون طبیعت راهی رختکن شد.

به این ترتیب نخستین گام ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی با شکست خانگی به اتمام رسید. نماینده اصفهان دومین دیدار را دوشنبه در اصفهان میزبان طبیعت خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی