Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، سعید اوحدی در این نشست ضمن تبیین رسالت و مأموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در تدوین و اجرای سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت، گفت: سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت نقشه راه برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این سند به گفتمان عمومی و گنجینه گران‌بهایی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ایشان هم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و هم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع تحریف انقلاب و دستاوردهای آن اشاره کردند و نسبت به این موضوع هشدار دادند، اینکه این آفت خطرناک و ویران کننده است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) از سوی برخی مورد تحریف قرار گرفت در حالی که هدف امام حسین (ع) مقابله با تحریف و بدعت در دین بود چرا که تحریف به بدعت منجر می‌شود و نابود کننده ارزش‌ها است.
 
اوحدی با اشاره به تهدیدات جنگ نرم در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ رسانه خارجی علیه دستاوردهای نظام ما فعالیت می‌کنند، اگر جنگ سخت در مرز جغرافیایی اتفاق می‌افتد جنگ نرم، روح و روان انسان‌ها را نشانه می‌گیرد و هجمه سنگینی برای آثار و گنجینه ارزش‌های انقلاب دارد.
 
معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید خروجی سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت را پیش‌بینی کرد و نقشه راه آن تداوم داشته باشد، گفت: در تدوین این سند باید از مکتب شهید سلیمانی بهره برد و اهداف این سند به درستی مشخص شود اینکه کجا هستیم و قرار است که در آینده به کجا برسیم.
 
اوحدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: شهدا میثاق‌نامه‌ای داشتند که بر اساس آن مسیر تعالی را طی کردند، انتظار است که این سند بر اساس این میثاق‌نامه باشد و عهد و پیمانی داشته باشد که تجلی آن را در این سند مشاهده کنیم.
 
سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۲۷ روز از ابلاغ رسمی سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت می‌گذرد، گفت: جلساتی با حضور ۲۲ دستگاه برگزار شد و این سند مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد ولیکن هنوز سند ملی فرهنگی تبیین نشده است که این مشکلات و تبعاتی را به همراه دارد.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای تدوین پیش‌نویس این سند ملی، گفت: بیش از ۱۱ نشست با حضور ۳۰ سازمان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است و ساخت و تهیه برنامه مستند و کلیپ بخشی دیگر از برنامه‌هایی بود که با موضوع ایثار و شهادت انجام شده است.
 
حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با تبیین رویکرد جدید دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد ملی و اهمیت سند حاضر خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ ایثار و شهادت نگاه جهانی داشت همان طور که قرآن کتاب همه مسلمانان جهان است این فرهنگ نیز باید در بین همه مسلمانان جهان گسترش پیدا کند.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت تصویب سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت گفت: تصویب این سند ضروری است و تاکنون ۳۴ نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی به این سند اختصاص یافته است و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند که این سند باید مبنای حرکت فرهنگی در کشور باشد.
 
در پایان این نشست اعضای کمیته تخصصی تدوین سند ملی فرهنگ «جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت» در خصوص کلیات سند و اتخاذ تصمیم در این زمینه نظرات خود را ارائه دادند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی فرهنگ جهاد ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود