Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس شورای شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز و در حاشیه آیین رونمایی از پوستر شهروند برگزیده بیان کرد: رونمایی از این پوستر، در واقع اجرای یکی از مصوبات شورای شهر است.

سیدعبدالرزاق افزود: شورای شهر شیراز در تصویب این مصوبه تلاش و وقت زیادی گذاشت و انتظار می‌رود که همکاران ما شهرداری در اجرای این مهم سرعت و دقت بیشتری به خرج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بهره‌برداری از چند پروژه در منطقه ۳ شهرداری شیراز، گفت: افتتاح این پروژه‌ها آن هم در چنین شرایطی جای تشکر و تقدیر ویژه دارد.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با اشاره به مصوبات موجود در در حوزه حمل و نقل نیز گفت: ما در بودجه سال ٩٩ تعداد ۵ تکلیف شامل ۱۳ بند داشته‌ایم که برابر گزارش موجود متاسفانه اجرای برخی از آن‌ها مطلوب نبوده است. همچنین تعداد ۴۷ مصوبه در این حوزه داشته‌ایم که برابر گزارش‌ها، تعداد ۳۷ مصوبه اجرا و تعداد یک مصوبه نیز اجرا نشده است و ۹ مورد با مشکلاتی در اجرا روبرو شده و برخی نیز در حال انجام است.

موسوی ادامه داد: موضوع حمل ونقل عمومی یکی از شاخص‌های ارزیابی موفقیت و یا عدم موفقیت مدیریت شهری و شهرداری است. شورا برای حمایت از این حوزه به ویژه دو بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شرایط سخت کرونایی تلاش خوبی داشته است، بنابراین انتظار می‌رود مدیریت این بخش در اجرای مصوبات شورا و حل مشکلات رانندگان به وظایف خود بهتر و سریعتر عمل کند.

او در خصوص مصوبه راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار که به تایید فرمانداری شیراز رسیده هم اشاره کرد و گفت: از مسولین شهرداری انتظار می‌رود در راه‌اندازی این بازارچه‌ها تاخیر نکنند و هرچه سریعتر این کار انجام شود، خدمتی به مردم است.

در ادامه، جلسه شورای شهر شیراز، بررسی دستورکار‌های جلسه امروز طرح یک‌فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره ارائه طرح شرایط احراز پست‌های سازمانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که با رأی اکثریت اعضا، شهرداری شیراز مکلف شد به‌منظور اجرای طرح جامع مدیریت سرمایه‌های انسانی و همچنین اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای، دستورالعملی تهیه کند. در این شیو‌ه‌نامه باید شرایط احراز شایستگی انتصاب در پست‌های مدیریتی از مرتبه (رئیس اداره و بیشتر) و تصویب آن در شورای راهبردی توسعه مدیریت شهرداری شیراز ظرف مدت دو ماه صورت گیرد.

بر اساس تبصره این ماده واحده شهرداری مکلف است در پایان هریک از مراحل تهیه و تصویب دستورالعمل به شورای شهر گزارش ارائه دهد؛ تبصره دوم این مصوبه نیز شهرداری را موظف می‌سازد که هر سه‌ماه یک‌بار نیز گزارشی فصلی در این خصوص ارائه دهد.

در ادامه این جلسه لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره اخذ ۵۰درصد از مبالغ اضافه‌شده به چک‌های معوق بررسی شد و نمایندگان مردم در شورا تصمیم گرفتند موضوع را با قید یک‌فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال کنند.

همچنین شوراییان گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری را در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ که از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود با یک ماده واحده به تصویب رساندند؛ افزون بر این، گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری در ۶ماهه اول سال ۱۳۹۹ نیز با یک ماده‌واحده تصویب شد.

در ادامه جلسه یکصدوهفتادوپنجم طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز درباره بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری شورا به تصویب رسید.

براساس این طرح، نام خیابان فن‌آوری مقابل پارک علم و فناوری به «خوارزمی» تغییر یافت.

میدانی واقع در کوچه ۱۹ خیابان یاوران غربی به نام میدان «شهید علی‌یار هاشمی‌خواه» و همچنین خیابان فرعی ۱۶متری شماره ۴ بلوار صداقت که به این میدان متصل است به نام خیابان «شهید علی‌یار هاشمی‌خواه» نامگذاری شد.

فرعی شماره ۲ کوچه شهید غیور واقع در شهرک امام خمینی به نام «گل نرگس»، کوچه ۱۶ خیابان ۱۲متری نمازی واقع در خیابان ستارخان به نام هنرمند زنده‌یاد «دکتر آرمین ره‌بین»، فرعی ۱۶متری شماره ۲ بلوار صداقت به نام خیابان «شهید غلامعلی رهسپار» و خیابان بی‌نام حدفاصل بلوار شهید چمران و خیابان بهشت به نام «جانباز رفیع غفاری» نامگذاری و شهرداری موظف شد پلاک معرفی ایشان را در ابتدای کوچه نصب کند.

همچنین، از این پس، کوچه ۲ خیابان روی‌سازی به نام «شهید علی‌اکبر قشقایی»، شهرک تازه‌تاسیس بین شهرک فجر و دوکوهک به نام «زاگرس» و باغ سلامت واقع در پیاده‌راه سلامت (چمران جنوبی) به نام باغ «سیمین» خوانده می‌شوند.

در ادامه، لایحه شهرداری شیراز، درباره انعقاد موافقت‌نامه مشارکت مالی شهرداری شیراز، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و شرکت آرشین‌کوه در پروژه احداث طرح کنارگذر شمال شرقی شیراز که از کمیسیون تلفیق شورا ارسال شد بود، به تصویب رسید؛ بر اساس ماده واحده این لایحه، به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مطالعات امکان‌سنجی مالی و حمل‌ونقلی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در پروژه احداث کنارگذر شمال‌شرقی شیراز ارائه کند تا درصورت توجیه فنی و مالی، پس از تأیید شورا قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شود.

در پایان این جلسه با استعفای احمد تنوری از سمت نماینده شورا در هیأت حل اختلاف موضوع ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم موافقت شد؛ اما انتخاب جایگزین ایشان در جلسه بعدی صورت می‌گیرد.

همچنین، سعید نظری با اکثریت آرا به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در هیأت رسیدگی به امور میادین در آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن و غرفه‌های شهرداری شیراز انتخاب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز شهر شیراز ماده واحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد