Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داود بهبودی عصر امروز در نشست خبری با حضور رسانه‌های استانی و شهری تبریز گفت: دولت یازدهم و دوازدهم از معدود دولت‌هایی بود که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همت کرد و با وجود مشکلات تحریم و عدم فروش نفت روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تمرکز کرد.

وی سپس با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان دولت بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام استان تکمیل و به بهره برداری برسد، افزود: سد پیغام چایی در کلیبر نیمه تمام است و سد خداآفرین نیز تکمیل شده ولی در پایاب و بهره برداری هنوز نیاز به اقداماتی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان هزار تخت خوابی تبریز نیز آغاز شده و جزو پروژه‌های مشارکتی است.

بهبودی ادامه داد: بیمارستان مردانی آذر خیرساز بوده و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد. دو شهرک خصوصی صنعتی در حاشیه شهر تبریز توسط بخش خصوصی و با مشارکت دولت احداث می‌شود.

وی گفت: احیای دریاچه ارومیه نیز از ابتدا یکی از اولویت‌های دولت بود، اکنون نیز دریاچه در وضعیت خوبی قرار دارد و بعد از اجرای اقدامات مختلفی، اکنون توانسته خود را تثبیت کند.

بهبودی در خصوص پروژه‌هایی که تا پایان دولت در استان افتتاح می‌شوند، گفت: بیمارستان مردانی آذر، پایاب سرد خداآفرین، مدول دوم فاضلاب تبریز، انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه و افتتاح پروژه راه آهن بستان آباد- خاوران تبریز از مهمترین پروژه‌های نیمه تمامی است که تا پایان دولت فعلی در استان افتتاح می‌شوند.

وی از رتبه هشت تا ۱۰ کشوری استان در فضای کسب و کار خبر داد و گفت: استان ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، تولیدی و کشاورزی دارد.

بهبودی افزود: ۲۷۰۰ پروژه در استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۲۰۰ پروژه مستمر بوده و بقیه غیرمستمر است. تخصیص اعتبارات در این سه سال ۵۰ درصد بوده و دلیل طول عمر ساخت و بهره برداری از پروژه‌ها همین موضوع اختصاص بودجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی سپس گفت: از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمدی استان در سال آینده، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات خواهد بود.

بهبودی ادامه داد: این رقم نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد کرده و۹۰ درصد از درآمدهای وصولی استان مربوط به مالیات و ۱۰ درصد هم که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است از محل ادارات دیگر و همچنین گمرک تأمین می‌شود.

وی گفت: در سال آینده دولت در قالب اعتبارات ملی و استانی در مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان یعنی تقریباً سه برابر وصولی مالیات به استان منابع تزریق می‌کند.

کد خبر 5164272

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی راه آهن میانه بستان آباد ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر اردبیل گرگان شهرستان کرج شیراز عکس استانها اراک کاشت نهال و درخت انتخابات 1400 پروژه های نیمه تمام میلیارد تومان تا پایان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

BRT کرج، خوب یا بد؟

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می‌مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف گذاری شده بود.

وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته‌ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رستگاری ورزشگاه خرم‌آباد به‌وقت دولت سیزدهم
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز