Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا زالی با اشاره به جایگاه والای حوزه بهداشت دانشگاه در کشور گفت: در اپیدمی کرونا نیروهای خدوم بهداشتی کارنامه درخشانی را برای دانشگاه به ارمغان آوردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه در دیدار با روسای مراکز بهداشت ‌و شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه، خدمات کادر بهداشت پر تلاش دانشگاه در خط مقدم ارایه خدمات به ویژه در اپیدمی کرونا را مایه مباهات برشمرد و به جایگاه والا و برتر حوزه بهداشت دانشگاه در کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه با اشاره به اشراف کامل و تجربیات گرانسنگ دکتر بهادری در تمام سطوح بهداشتی، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق این حوزه را شایسته تقدیر دانست.

دکتر زالی با ذکر این که حوزه بهداشت در سطح ملی و استانی سالهاست مهجور واقع شده است، نیازهای حوزه بهداشت را از نوع زیرساختی و لجستیکی و نیروی انسانی ذکر کرد و وجود چنین کمبودها و نیازهایی در استان تهران را بسیار دردآور عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحیه و سلوک، همکاران توانمند و کارآمد و پرتلاش مجموعه بهداشت را ستود و نقش روسای مراکز و شبکه‌های بهداشتی را در راهبردهای حوزه بهداشت ارزنده برشمرد.

رییس دانشگاه با اشاره به فشار مضاعفی که در یکسال گذشته بر همکاران خدوم و تلاشگر حوزه بهداشت وارد شد به همه آنان دست مریزاد گفت که کارنامه درخشانی را برای دانشگاه به ارمغان آوردند.

دکتر زالی با اشاره به فعالیت شبانه روزی و بدون استراحت همکاران حوزه بهداشت دانشگاه در یکسال گذشته در راستای اجرای طرح‌ها، نظارت، بازدید و مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد:  همه مردم باید قدرشناس این فرزندان غیور خود در کسوت بهداشتی باشند.

وی با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی و جمعیتی تحت پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیط ترین خدمات بهداشتی کشور در حوزه این دانشگاه ارایه می‌شود.

رییس دانشگاه ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه نظیر غربالگری بازار تهران و بازار تجریش و محله هرندی توسط مجموعه بهداشت دانشگاه بر ضرورت گسترش این طرح های مبتکرانه بهداشتی تاکید کرد.

 دکتر زالی اجرای طرح هر خانه یک پایگاه را از دیگر اولویت‌های حوزه بهداشت دانست و اجرای این طرح سازنده را باعث اعتلای بهداشت استان تهران عنوان کرد.

وی همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را منجر به شناسایی خلاهای حوزه بهداشت تهران عنوان کرد و یادآور شد که در این راستا برنامه‌هایی در حال طراحی است.

به گفته وی هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی طرح طرح بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اجرا می‌شود که امسال با توجه به شیوع کرونا نیازمند افزایش ابعاد نظارتی و خدماتی این طرح خواهیم بود.

دکتر زالی بازار تهران را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته نیازمند توجه بیشتری است زیرا محیط های پرازدحام بستری مناسب برای انتشار و چرخش بیشتر ویروس را فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص مطالبات روسای شبکه‌ها و مراکز بهداشتی توضیحاتی بیان کرد و محاسبه ذخیره مرخصی پرسنل بهداشتی را نوید داد.

ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت، افزایش تخت های بیمارستانی در قرچک و پردیس، رفع نیازهای زیرساختی بهداشتی و درمانی پردیس برخی دیگر از مطالب عنوان شده توسط ریاست دانشگاه در این نشست بود.

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود از زحمات ۱۳ ماه گذشته مجموعه بهداشت دانشگاه در راستای مقابله با کرونا و ارتقای سطح سلامت جامعه قدردانی و برای آنان آرزوی توفیق روزافزون و سلامتی کرد.

دکتر بهادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست از روسای مراکز و شبکه‌های بهداشت تابعه دانشگاه به عنوان ژنرال‌هایی یاد کرد که در خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت فعالیت می‌کنند.

وی به همکاران تلاشگر حوزه بهداشت دست مریزاد گفت و خاطرنشان کرد که اجرخدمات شبانه روزی و طاقت فرسای آنان در درگاه خداوند باریتعالی محفوظ است و برکات اخروی و دنیوی برای آنان در پی خواهد داشت.

وی همچنین به تشدید طرح شهید سلیمانی از ۱۶ اسفندماه ۹۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و یادآور شد که کاری مضاعف در قالب این طرح انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در نشست مذکور روسای مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ضمن تقدیر از حمایت‌های ریاست دانشگاه و معاون امور بهداشتی دانشگاه به ارایه نظرات و پیشنهادات و اقدامات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا دکتر زالی بهداشت دانشگاه شبکه های بهداشت حوزه بهداشت رییس دانشگاه روسای مراکز دکتر زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست