Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:36:44 GMT

امنیت و سلامت دو مولفه مهم در برگزاری انتخابات است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۴۴۰۳

امنیت و سلامت دو مولفه مهم در برگزاری انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم حیدری عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، اظهار کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی و انتقال اخبار درست به جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اشاره و با بیان اینکه با نزدیک شدن به زمان انتخابات این هجمه‌ها افزایش می‌یابد، گفت: حضور و مشارکت مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی زمینه اقتدار و عزت انقلاب را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لنگرود با بیان اینکه سلامت و امنیت در انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است، افزود: وجود این دو مؤلفه برای حاکمیت اصل و اساس است و باید با کمک عوامل اجرایی و امنیتی فضای امن و سالمی برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا از ۲۰ اسفند ماه، اضافه کرد: همه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از گواهی عدم سو پیشینه برخوردار باشند.

حیدری ادامه داد: ثبت‌نام از داوطلبان این دوره از انتخابات از چهار طریق اپلیکیشن موبایل، نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر انجام می‌شود.

با بیان اینکه در مورد صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استعلام از مراکز چهارگانه صورت می‌گیرد، افزود:: شعب رأی نیز با توجه به شرایط کرونایی موجود حتی الامکان در فضای باز انجام خواهد شد.

فرماندار لنگرود با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به شرایط کشور تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی است.

حیدری همچنین با بیان اینکه در روز رأی گیری احراز هویت نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اضافه کرد: کنترل و جلوگیری از رأی تکراری، اصالت شناسنامه و کارت ملی از جمله مزیت‌های این شیوه است.

کد خبر 5164320

منبع: مهر

کلیدواژه: رحیم حیدری شهرستان لنگرود انتخابات شورای شهر و روستا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان شهرستان کرج شیراز عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما