Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:56:31 GMT

نقش حماسی و عاطفی بانوان در دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۴۷۵۷

نقش حماسی و عاطفی بانوان در دفاع مقدس

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌ فقیه در لرستان به نقش حماسی و عاطفی بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان با پشتیبانی و حضور مستقیم در جنگ و با تربیت فرزندان انقلابی نقش حماسی و عاطفی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز لرستان، اظهار کرد: امام راحل با دم مسیحایی خویش جریان دینی و فرهنگی سالم را در ایران اسلامی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حکومت پهلوی و حضور نظام سلطه در کشور، ظلم، ستم و اختناق بر جامعه حاکم بود، تصریح کرد: عشایر، طوایف و سادات از لرستان به اقصی نقاط کشور تبعید شدند و همین برنامه در حوزه علمیه قم ایجاد شده بود، به‌گونه‌ای که روحانیت نمی‌توانستند در حوزه علمیه مشغول درس و بحث باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه از سال ۴۲ به بعد از دل سختی‌ها مردم ایران از تدافع به تهاجم خود ادامه دادند و بعد از ۱۵ سال جریان فرهنگی، دینی و فرهنگی و با نصرت الهی در ۲۲ بهمن اساس نظام سلطه را از کشور برچید، افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امداد غیبی و نصرت الهی شامل حال مردم شد.

شاهرخی با یادآوری اینکه در جریان سالم فرهنگی فکری انقلاب، نقش بانوان حماسی و عاطفی بود، و ما را به این مقطع رساند، خاطرنشان کرد: اوج ابعاد حماسی و عاطفی بانوان را در جنگ تحمیلی مشاهده می‌کنیم، بانوان از طرفی در پشتیبانی جنگ و هم در رزم و همراهی رزمندگان حضور داشتند و فرزندان پروش یافته دامان آنان شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که با شروع جنگ خود را به جبهه‌ها رساند، اضافه کرد: شهدا با ما سخن می‌گویند وظیفه ما این است که سخن شهیدان را به گوش آنان که نمی‌شوند، برسانیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با طرح این سؤال که شهیدان چه می‌گویند که قرآن از آنان سخن می‌گویند، بیان کرد: پیام شهدا این است که از گذشته ناراحت نباشید، از صدمه و جراحتی که دیدید غمگین نباشید و نسبت به آینده ترس نداشته باشید و اگر ما در عمل بر مدار شهدا حرکت کنیم نصرت الهی شامل حال ما می‌شود و وعده خدا تخلف‌ناپذیر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه پیام انقلاب مرزهای کشور را در نوردیده و به محور مقاومت رسیده است، ادامه داد: اگر دشمن یک نقطه در سوریه را می‌زند محور مقاومت سه نقطه را می‌زند و این اقتدار برگرفته از فرهنگ انقلاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امام راحل شهدا نماینده ولی فقیه در لرستان دفاع مقدس فرهنگ بانوان حماسی و عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر