Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، داریوش بلدی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم امروز در نشست با استاندار و برخی مسئولان استان در استانداری  با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای قشر روستایی و محرومان استان بیان کرد: استان قم در بحث ساخت مسکن محرومان، هزار واحد سهمیه داشت که ساخت این واحد‌ها هم با ارائه تسهیلات و هم با وام بلاعوض سی میلیون تومانی در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بازسازی واحد‌های شهری و روستایی آسیب دیده از بلایا یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بر این است، بازسازی و تعمیر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از بارندگی‌های بهار امسال در استان در دستور کار قرار گرفت و با ارائه تسهیلات و وام بلاعوض به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم سپس به بحث مقاوم سازی مسکن روستایی به عنوان یکی دیگر از وظایف این بنیاد پرداخت و اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد واحد‌های روستایی استان با تسهیلات بنیاد مسکن و نظارت‌های انجام شده، مقاوم سازی شده است و دیگر واحد‌ها نیز در برنامه مقاوم سازی قرار دارند.

او درباره طرح هادی روستایی هم گفت: اجرای طرح هادی برای همه روستا‌های بیشتر از ۲۰ خانوار استان در کنار بازنگری طرح هادی برای روستا‌هایی که این طرح را داشته اند انجام شده است.

بلدی ادامه داد: باید گفت وضعیت روستا‌های استان پیشرفت قابل قبولی داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده نشانه‌ای از این پیشرفت است، ضمن آن که کار‌های بسیار دیگری نیاز باید پیگیری و انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم همچنین به فرآیند سنددار کردن زمین‌های روستایی اشاره و بیان کرد: این پروسه واقعا وقت گیر است، اما در تلاشیم تا این مسئله نیز با پیشرفت در اجرا به اتمام برسد.

او  درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اذعان کرد: بنیاد مسکن استان، دو هزار و ۵۰۰ واحد را در این طرح تقبل کرده است که ساخت برخی از این واحد‌ها آغاز شده و پیگیری موارد دیگر نیز ادامه دارد.

بلدی سپس به پیگیری‌های مدیریت استان برای الحاق زمین و رفع مشکل حدود ۱۱ هزار نفر از مردم قم که در طرح اقدام ملی در بخش امیرکبیر اراک ثبت نام کرده بودند اشاره و اضافه کرد: پیگیری‌های استاندار و مدیریت استان برای رفع این مشکل قابل تقدیر است.

او در پایان  به تفاهم نامه منعقد شده در قم برای احیای بافت فرسوده با همکاری شهرداری اشاره کرد و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت به اقشار آسیب پذیر شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه های روستایی مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا