Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:13:49 GMT

ارتش یمن از عملیات موشکی علیه عربستان خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۲۹۹

ارتش یمن از عملیات موشکی علیه عربستان خبر داد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارتش یمن یکشنبه شب از عملیات گسترده و شلیک هشت موشک بالستیک به اهداف نظام و حیاتی در عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی مشترک و ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، با ۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

او همچنین گفت که با چهار پهپاد از نوع «قاصف ۲ کی» و هفت موشک از نوع «بدر» نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

سریع در چرایی این عملیات گفت: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به اقدامات ائتلاف متجاوز [سعودی]در تشدید حملات و محاصره کامل علیه کشور ما انجام شد».

این مقام نظامی یمنی به «رژیم سعودی» وعده داد که تا زمانی که به حملات و محاصره علیه یمن ادامه می‌دهد، انتظار عملیات‌های دردآور بیشتری داشته باشد. او این عملیات را دقیق دانست.

ساعاتی پیش ائتلاف سعودی مدعی شده بود که دو فروند موشک بالستیک یمن را بر فراز آسمان جیزان (جنوب غربی) رهگیری و منهدم کرده اشت. همزمان با این ادعا، شهروندان سعودی با انتشار تصاویر و ویدیو‌هایی از شهر‌های الدمام و الخبر، از وقوع چند انفجار شدید خبر داده بودند

خبرگزاری رویترز دقایقی بعد از اعلام عملیات یمن علیه عربستان سعودی گزارش داد که هیئت دیپلماتیک آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی توصیه کرده که احتیاط کنند. شبکه قطری الجزیره نیز گزارش داد که سفارت ایالات متحده آمریکا در ریاض به شهروندان این کشور توصیه کرده که احتیاط کنند.

ساعتی بعد ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد که علاوه بر دو موشک، ۱۲ پهپاد «انتحاری» را رهگیری و منهدم کرده است و هدف این عملیات «غیرنظامیان» بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس ائتلاف سعودی عربستان سعودی موشک بالستیک حمله پهپادی حمله موشکی ارتش یمن سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت