Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@18:23:30 GMT

مجازات کارچاق کنی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۳۲۱

مجازات کارچاق کنی چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، واژه کارچاق کن‌ها شاید برای همه ما آشنا باشد، کارچاق کن اصولاً به افرادی گفته می‌شود که به دروغ خود را صاحب نفوذ و دارای مشاغل دولتی معرفی می‌کنند.

اما بر اساس قانون کارچاق کن‌ها مجرم هستند و به مجازات حبس و شلاق محکوم خواهند شد و در قانون مجازات اسلامی درباره کارچاق کن‌ها و مجازاتی که آن‌ها باید تحمل کنند صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی هر کسی بدون داشتن سمت رسمی خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری و لشکری معرفی کند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد.

همچنین در این قانون گفته شده اگر فرد برای انجام عمل خود برده‌ای را جلب کند علاوه بر مجازات‌هایی که گفته شد به مجازات جعل سند هم محکوم می‌شود.

در صورت جعل برگه و انجام این عمل متقلبانه فرد به مجازات حبس، پرداخت جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود.

بیشتر بخوانید

نکاتی مهم درباره جرم جعل برای جلوگیری از وقوع آن شنود و استراق سمع چه مجازاتی دارد؟ اگر پرداخت اقساط مهریه برای زوج دشوار باشد، تکلیف چیست؟ صلاحیت و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری چیست؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون مجازات اسلامی قوه قضاییه کارچاق کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح اعلام کرد هرگونه جابجایی اجباری غیرنظامیان به مثابه جنایتی جنگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • مجازات سارق با آویزان کردن روی آتش!
  • مجازات دزد آفریقایی به یک سبک وحشتناک
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است