Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وارسته تاکید دارد که ادبیات آبشخور تمام داستان های مااست و متاسفانه برخی فیلمنامه ها عاری از تفکر و ادبیات مناسب شده‌اند و بیشتر شبیه هم هستند و باید از ادبیات و آثار عزیزانی چون مولانا و سعدی بیشتر استفاده کنیم.

حسن وارسته نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و طراح صحنه آثاری چون «پایتخت 1،2،3،4»، «دودکش»، «چند می گیری گریه کنی»، «اگه میتونی منو بگیر»، «زندگی به شرط خنده»، «دیوار به دیوار»، «دنگ و فنگ روزگار» و «بچه مهندس 2،3،4» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن وارسته در این خصوص که چه کاری آماده در دست دارد و مشغول چه کاری است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: از سریال بچه مهندس 4 فقط چندین قسمت باقی مانده است که بعد از  پایان یافتن  در صف پخش قرار می گیرد.

وارسته در این خصوص که در شرایط فعلی نگارش چه نوع قصه هایی مخاطب را جذب می کند تصریح کرد: ادبیات آبشخور تمام داستان های مااست. به نوعی ما با ادبیات غنی خود قهر کرده ایم. به طور کل قصه‌هایی هایی که نوشته می‌شود متاسفانه بیشتر به سمت کاور کردن می رود اگر هر چقدر قصه و داستان ها از دل فرهنگ خودمان بیرون بیاید مردم استقبال بیشتری خواهند کرد متاسفانه خیلی کم به سمت ادبیات غنی و شفاهی مانند مولانا و سعدی می رویم به نظر من خیلی راحت می شود از ادبیات این عزیزان استفاده و حتی آنها را به روز کرد و این ادبیات را با کمی تغییرات با شرایط روز جامعه نوشت یا اینکه از روی آن ها ایده گرفت. متاسفانه برخی فیلمنامه ها عاری از تفکر و ادبیات مناسب شده‌اند و بیشتر شبیه هم هستند و همین باعث آسیب شده است.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که شبکه نمایش خانگی با ممیزی کمتر کار تلویزیون را سخت نمی کند یا بر عکس بیان کرد: متاسفانه در شبکه های خانگی اتفاقی افتاده است و برخی از آنها جیب مخاطب را استثمار می کنند در واقع شبکه نمایش خانگی یک پلتفرم است که بر اساس مسائل اقتصادی جلو می رود.

در پایان و در خصوص این سوال که آیا حقیقت دارد که یک نویسنده می تواند فیلم و سریال را با بازیگر و لوکیشن کمتر، ارزان یا گران بنویسد؟ اظهار کرد:  بله درست است به هر حال باید دخل با خرج یکسان باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات تلویزیون سریال کارگردان قصه داستان فیلمنامه نویس مخاطب ممیزی حسن وارسته بچه مهندس 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد

علیرضا نقوی گفت: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، طرح دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که امسال هیچ یک از خیابان های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آبها به قنات های متروکه صحت ندارد.

وی به فرونشست هایی که پس از بارندگی های اخیر ایجاد شد پرداخت و تصریح کرد: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است تا شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تاکید بیشتری داشته‌ باشند.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

استان یزد بیش از سه هزار قنات دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید