Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس همتی با اشاره به اینکه میزان مخاطبان فیلم تئاترها قطعاً بسیار بیشتر از مخاطبان نمایش‌های تئاتر است تأکید کرد که بازبینی فیلم تئاتر‌ها می‌تواند منطقی باشد اما باید همان آزادی سینما را برای آن در نظر گرفت.

سیروس همتی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: هر ایده‌ای که منجر به رونق تئاتر شود قابل احترام است و از آنجا که تنها چند ماه از تجربه شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تماشاخانه‌ها می‌گذرد با آزمون و خطاهای کمی روبرو هستیم و امیدوارم هر ایده‌ای که مطرح می‌شود بتواند باعث رونق تئاتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی خاطرنشان کرد: با این حال هر چند که ایده‌هایی مثل فیلم تئاتر می‌تواند مفید باشد و هنر تئاتر را زنده نگاه دارد اما تئاتر تعریف دیگری دارد و این اجراها اصلاً قابل قیاس با اجراهای روی صحنه نیستند و اگر این پیشنهادات را تکریم می‌کنیم فقط به دلیل راهکاری برای بیرون رفتن از این شرایط سخت است.

او افزود: اگر فیلم‌تئاترها با استقبال خوبی روبرو شوند می‌توانند برای اهالی تئاتر که ماه‌هاست خانه‌نشین شده‌اند درآمد خوبی داشته باشند. به هر حال این امکان که ما از روزهای سخت شیوع ویروس کرونا بیرون بیاییم و تماشاخانه‌ها دوباره به فعالیت خود ادامه دهند زمان زیادی لازم است و حتی اگر امروز کرونا از بین برود تا بازگشت مخاطب به سالن‌های نمایش به زمان نیاز داریم. قطعاً پس از پایان دوران کرونا بسیاری از سالن‌ها تا مدتی خالی خواهند بود و تا ترس مردم از ابتلا به این ویروس از بین برود نیاز به زمان زیادی داریم.

این کارگردان در ادامه درباره تأثیر طولانی مدت فیلم‌تئاترها بر تئاتر و هنر نمایش گفت: فیلم‌تئاتر و ایده‌هایی اینچنین نمی‌توانند برای تئاتر خطر چندانی در دراز مدت داشته باشند چرا که قطعاً پس از پایان شیوع ویروس کرونا هیچ یک از اهالی تئاتر حاضر به ادامه فعالیتشان در این حوزه نیستند و به اجرای نمایش‌هایشان در سالن‌های نمایش همراه با تماشاگر فکر می‌کنند. اگر پس از کرونا اهالی تئاتر دیگر به سراغ فیلم‌ تئاتر نروند، نمی‌توان آن را خطری جدی برای تئاتر دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «پابرهنه در بهشت» در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من شورای ممیزی تئاتر باید در جریان باشد که در این شرایط نابسامان بهتر است تمهیدی اندیشیده شود که نمایش‌های بیشتری به اجرا برسند و افراد بیشتری بتوانند فعالیت کنند. اهالی تئاتر پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه دیگر خط قرمزها و ممیزی‌ها را می‌شناسند و به آن آشنا هستند اما به هر حال فیلم تئاترها مخاطبان بیشتری دارند؛ اگر یک نمایش در یک سالن در تهران مدتی طولانی روی صحنه برود حتی در نهایت یک میلیون مخاطب هم نخواهد داشت اما یک فیلم تئاتر در صورتی که مورد استقبال قرار گیرد در فضای مجازی حتی بیشتر از چند میلیون مخاطب می‌تواند داشته باشد و طبیعی است که حساسیت‌ها به آن بیشتر باشد. من با حساسیت بیشتر بر فیلم تئاترها موافقم و بازبینی دوباره آثار را منطقی می‌دانم اما از مسئولان خواهش می‌کنم همان آزادی که در سینما و موسیقی شاهدش هستیم را در فیلم تئاترها ببینیم و امیدوارم مسئولان اجازه ندهند برخی افراد به قولی کاسه داغ‌تر از آش شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیروس همتی فیلم تئاتر کرونا فیلم تئاترها اهالی تئاتر فیلم تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد