Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام افشین کلات پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: این کانون‌ها به جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و احیا نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد در اسفندماه سال ۱۳۷۱ بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مساجد در جامعه اسلامی، افزود: مساجد از دیرباز علاوه بر اینکه محلی برای عبادات و پرداختن به معنویات، برگزاری و انجام مراسم‌های گوناگون اجتماعی و مذهبی و نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان بوده است، به نوعی کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه مخاطبان اصلی این کانون‌ها نسل جوان هستند، خاطر نشان کرد: مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان هستند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب نقشی بسیار مهم و حساس ایفا کنند.

کلات پور تصریح کرد: افراد فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از اخلاق مناسب و برنامه‌ریزی هدفمند برای پاسخ به نیازهای جوانان، نقش مهمی در جذب مخاطبان نوجوان و جوان دارند.

وی به فعالیت این کانون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد این استان در حوزه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های قرآن و عترت، هنری و مجازی مشغول فعالیت است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

کلات پور هدف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه را تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی از جمله دیگر اهداف تأسیس این کانون‌ها است.

به گفته مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت نسل جوان، ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی و هنری از مهمترین اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به برنامه‌های سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند، افزود: هر سال برنامه‌های مختلف و متنوعی در سطح کانون‌های استان کرمانشاه با حضور پرشور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، بسیاری از این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

کلات پور گفت: راه اندازی رادیو مسجد ویژه سالروز تأسیس کانون‌های مسجد به مدت سه روز، تهیه و تولید پادکست، موشن‌گرافیک و اینفوگرافیک مرتبط و تجلیل از کانون‌های برتر و تجلیل از اصحاب رسانه از مهمترین برنامه‌های قابل اجرا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کرمانشاه است.

کد خبر 5164358

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب کانون مساجد کرمانشاه جوانان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شهرستان کرج شیراز عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگی و هنری کانون ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده