Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@23:44:34 GMT

قالیباف منتظر ابراهیم رئیسی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۵۱۱

قالیباف منتظر ابراهیم رئیسی شد

جلال محمود زاده در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و  با تأکید بر «پرهیز از شعارگرایی از سوی نامزدها» اظهار کرد: مردم از حرف‌های رنگ و لعاب‌دار خسته شده‌اند. کسی نمی‌تواند از این طریق مردم را پای صندوق رأی بکشانند. راه حلش این است که نامزدها برای حل مشکلات سه برنامه کوتاه مدت، متوسط مدت و بلند مدت ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه باید قابل اجرا باشد یعنی بر پایه دخل و خرج دولت نوشته شود. شعارهای جناحی اصلاح طلبانه و اصول گرایانه نمی‌تواند کمکی به جمع کردن رأی کند.

محمودزاده راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات را ارائه برنامه‌های اقتصادی عملیاتی دانست و تأکید کرد: به نظرم نامزدها باید خیلی زود دست به کار شوند. متأسفانه ما این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم که اصلا چیز خوبی نیست. حتی نمایندگان مجلس هم نمی‌دانند که چه کسانی به صورت جدی کاندیدا می‌شوند. ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که در حالت عادی وضعیت خوبی از نظر مشارکت نخواهیم داشت؛ سکوت فعلی می‌تواند وضعیت را بدتر کند. چرا که لازمه ایجاد شور و شوق در مردم این است که جناح‌های سیاسی در ایران سریعا نامزدها و برنامه‌هایشان را رسما اعلام کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که علت سکوت فعلی چیست؟ گفت: نظر من این است که خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص هستند. نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت دوازدهم. بسیاری از نامزدها منتظر این هستند که چه کسانی از افراد مذکور برای انتخابات می‌آیند. ما نیازمند مشارکت حداکثری هستیم. اعلام کاندیداتوری این افراد یا کاندید نشدن آنها به صورت قطعی، سکوت سیاسی فعلی را می‌شکند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال حضور یا عدم حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می‌کنم که آقای قالیباف منتظر آقای رئیسی است. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد. اعلام حضور نامزدهای شاخص همه چیز را مشخص می‌کند. ما نسبت به سالهای گذشته تحرک سیاسی کمی داریم و حال و هوای انتخابات در بین مردم و مسئولان ضعیف است. این وضعیت باید تغییر کند.

2727

کد خبر 1493582

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها