Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:40:10 GMT

۶۵۰ کودک‌کار به خانه بازگشتند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۶۹۸

۶۵۰ کودک‌کار به خانه بازگشتند

رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در شش ماه گذشته، ۶۵۰ کودک‌کار شناسایی و ساماندهی شده اند.

به گزارش مشرق، چندی پیش مسئولان سازمان بهزیستی کشور اعلام کردند از این پس قرار است مسئله کودکان‌کار ریشته ای‌تر بررسی شود.

به این معنا که این کودکان از طریق عنبیه چشم شناسایی شده و دارای پرونده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس مددکاران این سازمان به جستجوی علت کار کردن این کودکان می‌پردازند و تلاش می‌شود از طریق کمک خیرین، توامندسازی خانواده‌ها انجام شود تا دیگر این کودکان برای تامین هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها نیایند و به مدرسه بازگردند.

بیشتر بخوانید: ماجرای جوان دهه شصتی که ۴۰ فرزند دارد

در همین راستا هفته گذشته انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از روند کند اجرای این طرح انتقاد کرد و گفت: باید هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی این امر صورت گیرد.

مهدی خانکه  گفت: این طرح در سال جاری کاملا علمی و بر اساس مطالعات اجتماعی اجرا می‌شود و  در اجرای این طرح خبری از اقدامات قهری نیست.

وی افزود: در شش ماه گذشته، ۶۵۰ کودک‌کار شناسایی و ساماندهی شده اند.

رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که این روند کند به نظر می‌رسد، ادامه داد: ما قرار نیست عده‌ای مجرم را از خیابان‌ها جمع‌آوری کنیم که این کار را سرعت ببخشیم، ما در حال جمع‌آوری تعدادی کودک از خیابان‌ها هستیم که بخشی از آن‌ها متاسفانه نان‌آور خانواده هستند.

وی اظهار کرد: این کودکان، جامعه هدف ما، تحت حمایت سازمان‌های مسئول و قانون حمایت از کودک و نوجوان هستند و نمی‌توان با آن‌ها برخوردهای انتظامی و قهری داشت.

خانکه گفت: همچنین برخورد سازمان بهزیستی به عنوان نهادی که به صورت تخصصی با آسیب‌های اجتماعی مواجه است، نمی‌تواند قهری باشد.

وی افزود: خدمات بهزیستی بر اساس مشاوره و روانشناسی است و ما در تلاشیم در ابتدا این کودکان را شناسایی کنیم و بعد با حل کردن مشکلات آن‌ها با جلسات مشاوره، به توامندسازی خانواده روی آوریم که زمان‌بر خواهد بود.

رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که این طرح در سال آینده نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح، اولین طرح دائمی و علمی ماست و همانند طرح‌های قبلی گذری و سطحی نیست، بنابراین همیشه به اجرا درخواهد آمد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کودک کار بهزیستی اخبار حوادث انوشیروان محسنی بندپی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟

کودکان فرانسوی به خوش رفتار بودن مشهورند. آن ها به ندرت کج خلقی و جیغ و داد می کنند، بد غذا نیستند و به همسایه ها مؤدبانه سلام می کنند.

اما آن راز سرّی چیست که والدین فرانسوی با آن چنین فرزندانی تربیت می کنند؟

نخستین سال زندگی کودک

به گزارش روزیاتو، در فرانسه تازه مادرها بعد از ۱۰ هفته مرخصی زایمان به سر کار بازمی گردند. اگر مدت بیشتری در خانه بمانند، ممکن است هزینه ی بیشتری متحمل شوند. بر اساس قوانین فرانسه، مادران می توانند بیشتر از ۱۰ هفته مرخصی زایمان داشته باشند و کماکان شغل خود را هم داشته باشند.

با این حال، دراینصورت مرخصی بعد از ۱۰ هفته بدون حقوق خواهد بود. بعد از دوران مرخصی زایمان، کودک به یک مهدکودک سپرده می شود. کودکان فرانسوی از سن کم با افراد جدید آشنا می شوند، امری که به آن ها کمک می کند بعدها در زندگی سریع تر سازگار شوند و استقلال بیشتری داشته باشند.

کودکان فرانسوی در تخت خود می خوابند

والدین فرانسوی به کودک خود یاد می دهند که در تخت خودش و حتی در اتاق خوابی جداگانه بخوابد. اگر کودک در نیمه های شب از خواب بیدار شود و شروع به گریه کردن کند، پدر و مادر معمولاً چند لحظه ای صبر می کنند تا مطمئن شوند که واقعاً نیازی به حضور آن ها در کنار کودک شان هست یا نه. با این شیوه، کودک رفته رفته به تنها خوابیدن عادت می کند.

آزادی عمل جایگاه مهمی دارد

والدین فرانسوی تا جایی که کودک توان مدیریت امور خود را داشته باشد به او آزادی عمل می دهند. در فرانسه به ندرت می توانید پدر و مادری را در زمین بازی مشغول بازی کردن با کودک خود ببینید. والدین در دعواهای میان کودکان مداخله نمی کنند و اجازه می دهند که آن ها خودشان این موقعیت را رفع و رجوع کنند.

پدر و مادرهای فرانسوی میان شیطنت های معصومانه و بدرفتاری واقعی تمایز قائل می شوند. تنها بدرفتاری است که با تنبیه مواجه می شود تا کودک بتواند فرق این دو را متوجه شود.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نوه داری نمی کنند

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در تربیت نوه ها نقش حمایتی دارند. دورهمی های خانوادگی معمولاً در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مناسبتی برگزار می شود. پدربزرگ ها و مادربزرگ های فرانسوی را بیشتر مشغول نوشیدن قهوه در کافه می توان دید تا درگیر مراقبت مداوم از نوه های خود.

چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد

غذا یکی از بخش های اساسی زندگی فرانسوی ها است و وقت ناهار در این کشور می تواند ۲ ساعت به طول انجامد. فرانسوی ها قویاً معتقدند که اعضای خانواده باید دست کم یک وعده در روز را در کنار هم بخورند.

والدین و کودکان از یک غذای یکسان می خورند چون در فرانسه چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد. پدر و مادرها کودک خود را مجبور به خوردن چیزی که دوست ندارد نمی کنند، اما به آن ها اصرار می کنند که غذا را دست کم بچشند و امتحان کنند.

خوش رفتاری اهمیت زیادی دارد

خوش رفتار بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و کودکان فرانسوی این را خوب می دانند. آن ها به مهمان ها و همسایه سلام می کنند، در صف بی قراری نمی کنند و در اتوبوس صندلی خود را به سالمندان می دهند. آن ها از سن کم این ۴ جمله ی مؤدبانه را یاد می گیرند: ممنونم، روز بخیر، خواهش می کنم و خداحافظ.

تکنیک آموزش در خانه

والدین فرانسوی معتقدند که کودکی دوران فوق العاده ای است که کودک در آن یاد می گیرد که خیالبافی کند، دنیا را کشف کند و مؤدب و مسئولیت پذیر باشد. به همین دلیل پدر و مادرهای فرانسوی عجله ای برای آموزش خواندن و شمارش به کودک خود ندارند.

تعطیلات آخر هفته روز خانواده است

به عقیده ی فرانسوی ها تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای رفتن به پیک نیک در پارک، درست کردن کباب یا دوچرخه سواری به همراه خانواده است. آن ها اهمیت زیادی برای فعالیت های خانوادگی تعطیلات آخر هفته قائل هستند و از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند.

کودکان فرانسوی پول توجیبی می گیرند

کودکان فرانسوی معمولاً هنگام رفتن به فروشگاه به همراه والدین خود بی قراری نمی کنند و وقتی پدر و مادر با درخواست آن ها برا خرید چیزی مخالفت می کنند، جیغ و داد به راه نمی اندازند. آن ها از ۷ سالگی پول توجیبی می گیرند و اجازه دارند که آن را هر طور که مایل اند خرج کنند. مبلغ این پول توجیبی ماهانه معمولاً بر اساس سن کودک تعیین می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس