Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه وقف و موقوفات افزایش درآمد، اشتغالزایی و احیای موقوفات را به دنبال دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد همیشه به عنوان یک شهر دارالعباده شناخته شده، استانی که پرورش‌دهنده انسان‌های مؤمن، عالم و فرهیخته‌ای است که عده‌ی زیادی از آن‌ها میراث معنوی و مادی گران‌بهایی از خود به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میراثی به نام وقف که امروزه استانی مانند یزد پتانسیل فراوان برای بهره‌وری و استفاده از این موقوفات را برای عموم مردم دارد‌؛ ولی همکاری و تعامل سرمایه‌گذاران و سایر مسئولین مربوطه جهت بهره‌وری کارشناسانه و مفید نیازی است که بیش از گذشته در این حوزه وجود دارد.

موقوفات متنوعی که هر کدام می‌تواند نیازها و کمبودهای جامعه را برطرف نماید و موجب پیشرفت و رشد جامعه شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در مورد اهمیت موقوفات یزد اظهار داشت: بدون شک با احیای وقف و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این حوزه به فضای تولید، اشتغال و کسب و کار کمک بزرگی می‌شود. ‏

وی بهره‌وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروری همچنین استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک را از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اگر در حوزه ثبتی حقوقی فرآیند شناسایی موقوفات کامل گردد، شاید به ‏همین میزان موقوفات ثبت شده، املاک و اراضی وقفی دیگری که ثبت نشده داشته باشیم که در معرض خطر ملکی شدن ‏هستند.‏

وی بر حمایت دولت از وقف تأکید کرد و گفت: وقف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و این امر در بسیاری جهات ‏کاهش هزینه‌های دولت را به دنبال دارد.‏

اعتقاد و ایمان مردم پشتوانه وقف استورود اوقاف به حوزه تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج / کمک به بد سرپرستان و بی‌سرپرستان + فیلمجایگاه اثرگذار "وقف علمی" در برگزاری جوایز علمی ایران

حجت الاسلام زارع‌زاده از بهره‌وری 5 پروژه بزرگ با مشارکت بخش خصوصی و اوقاف بر روی اراضی ‏وقفی و 6 پروژه دیگر در مراحل مطالعاتی و برنامه‌ریزی خبر داد.

در واقع وقف نه تنها به عنوان یکی از راه‌های کسب نیکی و رضایت خداوند بلکه به دلیل ظرفیت‌های متفاوتی که دارد یکی از کلیدهای پیشرفت و رفع کمبودهای جامعه است.

این هدف وقف زمانی در جامعه نمایان می‌شود که تعامل، هم‌اندیشی و حمایت دولت، اوقاف و سرمایه‌گذار از یکدیگر بیشتر شود و این تعامل در استفاده‌کردن موقوفات در جهت پیشرفت جامعه مشخص باشد.

انتهای پیام/ 785/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات

دریافت 55 MB کد خبر 6096205

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات