Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نظری روز دوشنبه در مراسم اعطای حکم بازنشستگی  و از کارافتادگی تعدادی از روستاییان شهرستان هریس درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ هزار و ۹۰۰ مستمری‌بگیر در استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه و از اول سال ۹۹ تاکنون، همزمان با حقوق شان به حساب اعلامی خانوارها واریز شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، میانگین دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، مستمری‌بگیران ازکارافتاده ۴۲ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نظری بابیان رشد هشت درصدی اعضای صندوق در یک سال گذشته، افزود: پرداخت مستمری‌های بازنشستگی (به شرط ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن تمام)، از کارافتادگی کلی (به شرط تایید کمیسیون پزشکی مبنی بر از دست دادن ۶۶ درصد توان جسمی)، و فوت (ناشی از کار حداقل با یک سال سابقه) را سه خدمت اصلی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه باید از شروع کار صندوق در سال ۱۳۸۴ تاکنون ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش صندوق قرار می‌گرفت، خاطرنشان کرد: تا امروز با تلاش همکاران و کارگزاری‌های صندوق در سطح استان موفق شده‌ایمد۲۱۳ هزار و ۲۴۸ نفر را به عضویت صندوق درآوریم که ۵۳ درصد جمعیت مشمول را شامل می‌شود که  در شهرستان هریس این رقم هفت هزار و ۲۹ است.

نظری با تشریح جزئیات آماری مستمری‌بگیران صندوق در استان گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۸۹۹ مستمری‌بگیر صندوق در استان، حدود ۱۰ هزار ۴۹۴ مستمری‌بگیر فوتی، ۶۳۳ نفر مستمری‌بگیر از کارافتاده و ۹هزار و ۷۷۲ مستمری بگیر  بازنشسته هستند و عیدی امسال برای افرادی که پیش از تاریخ ۳۱ شهریور ماه گذشته مستمری بگیر بودند معادل یک ماه حداقل حقوق ( ۵۵۰هزارتومان) به حسابشان واریز شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشوری را از لحاظ جذب اعضا جدید به خود اختصاص داده است گفت: همه زنان و مردان متولد ۱۳۴۹ (بر اساس روز و ماه تولد) تا پایان امسال فرصت نام‌نویسی و عضویت در صندوق را دارند و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در صندوق و برخورداری از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می‌توانند به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ساکنین روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیرساکن در روستا (دو سکونته یا طبق مشاغل ۲۳۰ گانه کشاورزی)، قالیبافان شهری و روستایی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری و صاحبان حرف و صنایع دستی شناسنامه‌دار ساکن در روستا و مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنبورداران، زنان سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی و مردان و زنان سرپرست خانواده مددجوی کمیته امداد امام(ره) با ارائه معرفی‌نامه و نیز افراد شاغل در صنایع دستی و هنرهای سنتی وابسته به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جزو مشمولین عضویت در این صندوق هستند.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر هریس آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر هریس آذربایجان شرقی صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر هریس آذربایجان شرقی اخبار کنکور آذربایجان شرقی مستمری بگیران مستمری بگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی